פיצוצים כבדים זעזעו הלילה (ראשון) את בירת לוב, טריפולי. תושבים דיווחו על מספר פיצוצים שנשמעו לאורך הלילה וכן מטוסים שנראו חגים למשך דקות ארוכות מעל העיר. ככל הנראה נפגע מחנה צבאי של הכוחות הנאמנים לממשלה הלובית, הנתמכת על ידי האו"ם. הפיצוצים התרחשו על רקע הסלמה הנמשכת בשבועיים האחרונים בין הממשלה הרשמית לכוחותיו של מנהיג המיליציה ח'ליפה חפטאר.   

בעקבות התקיפות הודיעה רשות התעופה האזרחית כי המרחב האווירי של שדה התעופה נסגר עד להודעה חדשה לשם "ביטחון אווירי", והוסיפה כי שדה התעופה לא נפגע. בכך למעשה נסגרו כל קשרי התעופה של אזרחי העיר, כ-2.5 מיליון תושבים. 
 
כוחותיו של חפטאר פתחו כזכור במתקפה על טריפולי לפני למעלה משבועיים, אך נבלמו בפרבריה הדרומיים של העיר על ידי כוחות התומכים בממשלה הלובית, הנתמכת כאמור על ידי האו"ם. לפני כשבועיים דווח כי הכוחות הנאמנים לממשלה לקחו בשבי 145 חיילים מהכוחות המזרחיים בהנהגת חפטאר, והוסיפו כי 60 רכבים נלקחו גם כן כשלל. 
 
האלימות בין הצדדים גברה לאחר שמהבית הלבן נמסר ביום שישי האחרון כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שוחח בטלפון עם חפטאר בתחילת השבוע. הצהרה זו מטעם הבית הלבן נתנה רוב גבית לתומכי המפקד, אך גם העלתה זעם בקרב יריביו. 
 
באותו יום שישי נהרגו שני ילדים בהפגזות על דרום טריפולי. הלחימות באזור הובילו למותם של 227 בני אדם ו-1,128 פצועים, כך לפי ארגון הבריאות העולמי.