מספר ימים חלפו מאז פרסום ממצאי חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, והרוחות בארצות הברית עדיין סוערות. חברי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס האמריקני חלוקים בדעותיהם האם להתחיל בהליך הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ, או לנקוט בצעדים אחרים שלא יסירו ממנו אחריות.



יש לציין, כי להליך ההדחה סיכוי נמוך מאוד להצליח, שכן על אף שבית הנבחרים נשלט ע"י הדמוקרטים, בסנאט עדיין ישנו רוב של רפובליקנים. בכל אופן, ובהתחשב בכך שהבחירות לנשיאות ב-2020 מתקרבות, להליך הדחה או להמשך חקירה צפויות להיות השלכות פוליטיות גם על הקמפיינים השונים, מה שמוסיף למתח בין המחוקקים. 

יו"ר בית הנבחרים, חברת המפלגה הדמוקרטית ננסי פלוסי, כתבה מכתב לחברי הפרלמנט בו טענה כי ניתן להטיל על טראמפ את האחריות למעשיו גם מבלי להדיחו. היא הוסיפה כי טראמפ התנהג באופן לא מוסרי וחסר מצפון, "גם אם לא ניתן להעמיד אותו לדין על כך". 

"כולנו מסכימים להמשיך בדרך של מציאת האמת". פלוסי. צילום: רויטרס

 

למרות זאת, חברי המפלגה הליברלים הבולטים דורשים להתחיל בהליכי הדחתו של טראמפ. ישנם גם דמוקרטים שלא התנגדו לחלוטין לאפשרות של הדחה, אולם טענו כי יש צורך להשלים את החקירה של מולר בטרם התקדמות כלשהי. גם לסוגיה זו התייחסה פלוסי במכתבה, וכתבה כי "בעוד שהשקפותינו נעות בין המשך החקירה של מולר, או להתקדם ישירות להדחה, כולנו מסכימים בתוקף כי עלינו להמשיך בדרך של מציאת האמת".
בינתיים, בדיונים בקונגרס, דנה פלוסי בממצאי החקירה ובצורך להתקדם בחקירה, "על מנת לראות לאן העובדות מובילות". 

כזכור, בלילה שבין שישי לשבת קרא הסנאטורית אליזבת וורן, המתמודדת על מועמדות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, להתחיל בהליך הדחתו של טראמפ בעקבות ממצאי הדוח של מולר. "חומרת ההתנהגות הבלתי הולמת הזו דורשת מהנבחרים, בשני הצדדים, לוותר על השיקולים הפוליטיים ולפעול בהתאם לחובתם החוקית", כתבה וורן בטוויטר. "זה אומר שבית הנבחרים צריך ליזום הליך הדחה נגד נשיא ארצות הברית".
 
הדוח של מולר, למרות זאת, קבע כי על אף שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 "באופן גורף ושיטתי", לא נמצאו מספיק ראיות לכך שקמפיין טראמפ היה שותף למעשים. עם זאת, הדוח תיאר מקרים מרובים בהם טראמפ ניסה לכאורה לשבש את חקירתו של מולר, וציין גם כי לקונגרס יש את האפשרות לקבוע האם טראמפ אכן הפר את החוק.