קרוב ל-90% מהמצביעים במצרים תמכו בשינויים החוקתיים שיאפשרו לנשיא עבד אל פתאח א-סיסי להישאר בתפקידו כנשיא עד שנת 2030. ההחלטה התקבלה במשאל עם שהתקיים בשלושת הימים האחרונים, ושיעור ההצבעה בו עמד לפי ועדת הבחירות המצרית על 44.3%.



על פי תוצאות משאל העם, יותר מ-23.4 מיליון מצביעים תמכו בשינויים החוקתיים שיאפשרו לא-סיסי להישאר נשיא מצרים ל-11 שנים הבאות. "שינויים אלה תקפים כחלק מהחוקה מעתה", אמר יו"ר ועדת הבחירות, אשין איברהים. לפי השינויים, תפקיד הצבא המצרי יתחזק וכוחו של הנשיא על מינוי שופטים יתגבר. כמו כן, כהונתו של סיסי תתרחב מארבע שנים לשש שנים, והשינויים החוקתיים יאפשרו לו לרוץ שוב לכהונה שלישית של שש שנים ב-2024. 



סיסי התייחס בחשבון הטוויטר שלו לתוצאות משאל העם, וכתב: "אני מברך את העם שהבהיר לעולם כי הוא מודע לאתגרים העומדים בפני מצרים. המראה המדהים שיצרו המצרים כשהשתתפו במשאל לשינויים בחוקה ומימשו את זכותם הפוליטית והחוקתית, יירשם בכבוד בהיסטוריה המצרית". 




משאל העם במצרים. צילום: רויטרס



א-סיסי נולד ב-1954 בקהיר, וכיהן בעברו כמפקד בכיר בצבא, ולאחר מכן כשר ההגנה בממשלת מצרים. הוא מכהן כנשיא המדינה מינואר 2014, לאחר שזכה בבחירות ב-96.91% מקולות המצביעים.



ארבע שנים לאחר מכן, כאשר הכריז שנית על התמודדותו לנשיאות מצרים עמדו מולו מועמדים רבים, אך למעט אחד, כולם לא הגיעו בשלום לבחירות - חלקם נפסלו בהאשמות שונות וחלקם נאסרו. בבחירות אלה זכה שוב סיסי ברוב המכריע של הקולות - 97.11%. 



מאז שנבחר לנשיא מצרים השתפרו מאד היחסים בין מצרים לישראל, וא-סיסי טוען כי הוא מדבר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתדירות גבוהה. א-סיסי ידוע כתומך בפתרון שתי המדינות, והצהיר פעמים רבות כי צריך להיות הסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים. במהלך מבצע צוק איתן ועד היום מצרים משתתפת במאמצי התיווך בין ישראל לחמאס ומקיימת פגישות עם שני הצדדים.