בצל עלייה נוספת במספר הנרצחים, שהגיע הבוקר (רביעי) ל-359, במתקפת הטרור בקולומבו ובסביבתה, חשף שר ההגנה המקומי, רוואן וויג'וודרנה, כי 60 חשודים נעצרו עד כה על ידי כוחות הביטחון בעקבות האירועים. בתוך כך, המתיחות במדינה נמשכת, כאשר המשטרה המקומית ביצעה בשעות הבוקר פיצוץ מבוקר של חפץ חשוד שאותר בבית קולנוע בבירה.

וויג'וודרנה חשף גם פרטים נוספים על חברי חוליית דאעש, שנטל אחריות על ביצוע המתקפה אתמול, ואמר לכלי התקשורת במדינתו כי ראש חוליית המחבלים שביצעו את המתקפה במלון שנגרי-לה התאבד, וכי אחד המחבלים למד בעבר באוסטרליה ובאנגליה. כמו כן, הוא ציין כי תשעה מחבלים, בהם אישה, לקחו חלק במתקפה, וכי שמונה מהם זוהו. בכיר במדינה הוסיף: "הפיגועים תוכננו במשך כשמונה שנים". 

שגריר ארצות הברית בסרי לנקה התייחס אף הוא לנושא, והבהיר כי שירותי המודיעין האמריקאים לא הזהירו את מקביליהם מסרי לנקה לפני הטבח. ב-FBI מסייעים לכוחות הביטחון המקומיים לחקור את האירועים.

מחבלי דאעש. צילום: רשתות ערביות
מחבלי דאעש. צילום: רשתות ערביות

דאעש פרסם אתמול את תמונתם ושמותיהם של המחבלים שפוצצו את עצמם בכנסיות, בתי המלון ובאתרים נוספים. שמות המחבלים שביצעו את הטבח הם אבו עוביאדה, אבו אל-מוכתר, אבן חליל, אבו חמזה, אבו אל-בארה, אבו מוחמד ואבו עבדאללה. 

מוקדם יותר נחשף כי בעקבות סכסוך בין נשיא סרי לנקה לראש הממשלה, נמנעה מהאחרון השתתפות בתדרוכים מודיעיניים, בהם נמסרה התרעה על פיגועים בכנסיות על ידי ארגון אסלאמיסטי. בין היתר, ראש הממשלה ראניל וויקרמסינג לא תודרך על דוח מודיעיני מ-11 באפריל, לפיו ארגון ג'מעת אל תאווחיד מתכנן לבצע פיגועים בכנסיות.