מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הגיע הבוקר (רביעי) בפעם הראשונה אי פעם לרוסיה, שם ייפגש עם נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, בעיר ולדיווסטוק. השניים לא אמורים לחתום על מסמכים או לצאת בהצהרה משותפת לתקשורת. בתוך כך, על פי דיווח מפי מקור בכיר, שצוטט בסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית YONHAP, מנהיג קוריאה הצפונית הדיח מתפקידו את קים יונג צ'ול, יד ימינו של מנהיג המדינה, קים ג'ונג און.



קים יונג צ'ול הוא מקבילו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ומי שמשמש כראש מחלקת החזית המאוחדת של מפלגת הפועלים הצפון-קוריאנית, ומי שאחראי על הקשר עם קוריאה הדרומית וארה"ב. 


קבלת פנים חגיגית

הפגישה בין פוטין וקים היא הפגישה הראשונה של השניים ברוסיה, והיא מתרחשת לאחר שהמנהיג של המדינה המבודדת נועד פעמיים עם מקבילו האמריקאי. עם הגעתו הוא אמר כי הוא "מקווה שהפגישה תהיה מוצלחת", וכי השניים "ידונו במצב בחצי האי הקוריאני".
 
מנהיג המדינה המסוגרת עזב אתמול את פיונגיאנג ונסע לרוסיה ברכבת, כך דיווחה סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית (KNCA), זאת בדומה לאופן הגעתו לפסגה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנערכה בהאנוי שבווייטנאם. 
 
 
לאחר כניסתו לרוסיה עצר קים בתחנת קסאן, שבה התקבל בפרחים, לחם ומלח, כחלק מקבלת פנים מסורתית רוסית לאורחים מכובדים, כך אמרה חברת הפרלמנט הרוסי נטליה קרפובה לסוכנות TASS. 
 
בקוריאה הדרומית דווח אתמול כי שני מטוסים נחתו ברוסיה טרם הביקור הרשמי, ועליהם גורמי ביון מקוריאה הצפונית. מטרת הגעתם היא ביצוע הכנות לקראת הפגישה בין שני המנהיגים. 
שר הפנים הרוסי הודיע כי בכוונתם לקדם את שיתוף הפעולה עם קוריאה הצפונית בתחומים שונים, שאינם מושפעים מהסנקציות הבינלאומיות. קים ג'ונג און הביע נכונות לשיתוף פעולה עם פוטין, כדי לפתח קשרים בין המדינות. 

הרכבת המשוריינת של קים. צילום: רויטרס
הרכבת המשוריינת של קים. צילום: רויטרס