נשיא איראן, חסן רוחאני, שחרר הבוקר (רביעי) הצהרה מפתיעה, כשאמר בנאומו כי "איראן מוכנה לשוב למשא ומתן אם ארצות הברית תסיר את הסנקציות ותביע התנצלות בפנינו". לדבריו, "עלינו קודם כל לקבל חרטה אמריקאית, ועד אז אין לנו דרך אחרת מאשר התנגדות".

"המשא ומתן יכול להפוך לאפשרי על ידי הסרת הלחצים ומתן כבוד הדדי", הוסיף המנהיג האיראני, שטען גם כי "יש הסבורים שאמריקה מוכנה לשיחות ואיראן דוחה את הצעותיה, אך זה לא המקרה". 

במסגרת דבריו הוא פנה גם אל סעודיה ואיחוד האמירויות , ואמר: "אתם מגיבים למעשינו הטובים במעשים רעים? כנראה שכחתם שאתם חייבים את קיומכם לאיראן, בעקבות החלטה החכמה למנוע את שאיפותיו של סדאם חוסיין". 
בתוך כך, המנהיג העליון, עלי חמינאי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הניסיון של אמריקה להחרים את מכירות הנפט באיראן לא מתקדם לשום מקום. אנחנו יכולים לייצא את השמן שלנו, כפי שאנחנו צריכים ורוצים. הם יידעו שהעוינות הזו לא תישאר ללא תגובה. העם האיראני לא שותק למול עוינות כזו". 

שלשום הבית הלבן הודיע כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לא לאפשר מחדש פטור למדינות המעוניינות לייבא נפט מאיראן. לפי ההודעה, "ההחלטה נועדה להביא את ייצוא הנפט של איראן לאפס, ולשלול מהמשטר את מקור ההכנסה העיקרי שלו". 
 
הבית הלבן מסר עוד בהצהרה כי סעודיה ואיחוד האמירויות "החליטו לפעול על מנת לוודא שהביקוש העולמי לנפט ייענה כאשר הנפט האיראני יוצא מהשוק". מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ציין כי ארצות הברית נמצאת בדיונים עם מדינות אחרות על מנת לסייע להן לסיים את ייבוא הנפט מאיראן, אך כי היא לא תאפשר להן "תקופת חסד" לאחר ה-1 במאי. "אנחנו יורדים לאפס, אנחנו יורדים לאפס באופן גורף", הוסיף פומפאו.