המנהיג העליון של קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הגיע היום (רביעי) לעיר ולדיווסטוק שברוסיה, לצורך פסגה מדינית ראשונה שלו עם נשיא המדינה, ולדימיר פוטין. אל האזור הגיע קים באמצעות הרכבת המשוריינת הפרטית שלו, עמה הוא נוהג להגיע גם לסין ולביקורים מדיניים נוספים ברחבי העולם. 




זו לא הפעם הראשונה שהתנהלות מאבטחיו של קים ג'ונג און, המנהיג את המדינה המבודדת בעולם, מתנהגים באופן המעורר השתאות ברחבי העולם. הפעם שעברה הייתה במהלך הפסגה ההיסטורית הראשונה בינו לבין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלכה נצפו מאבטיחו מקיפים את רכבו ורצים עמו בזמן שהוא נוסע. 



כידוע, פולחן האישיות שנראה היה שחלף מן העולם במאה שעברה עדיין נהוג בקוריאה הצפונית, ובכל רחביה ניתן לראות פסלים ותמונות של המנהיג העליון, אביו קים ג'ונג איל וסבו קים איל סונג. 

לאחר כניסתו לרוסיה עצר קים בתחנת קסאן, שבה התקבל בפרחים, לחם ומלח, כחלק מקבלת פנים מסורתית רוסית לאורחים מכובדים, כך אמרה חברת הפרלמנט הרוסי נטליה קרפובה לסוכנות TASS. 
 
הפגישה בין פוטין וקים היא הפגישה הראשונה של השניים ברוסיה, והיא מתרחשת לאחר שהמנהיג של המדינה המבודדת נועד פעמיים עם מקבילו האמריקאי. עם הגעתו הוא אמר כי הוא "מקווה שהפגישה תהיה מוצלחת", וכי השניים "ידונו במצב בחצי האי הקוריאני".
 
בקוריאה הדרומית דווח אתמול כי שני מטוסים נחתו ברוסיה טרם הביקור הרשמי, ועליהם גורמי ביון מקוריאה הצפונית. מטרת הגעתם היא ביצוע הכנות לקראת הפגישה בין שני המנהיגים.