ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ למזרח התיכון, ביקש להפריך היום (רביעי) דיווחים סביב התוכנית שמתגבשת בבית הלבן להסדר בין ישראל לפלסטינים. גרינבלט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "השמועות שתוכנית השלום תכלול קונפדרציה של ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, או שהחזון יציב את ירדן כביתם של הפלסטינים - לא נכונות. בבקשה הפסיקו להפיץ שמועות".



כזכור, ג׳ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, התייחס אתמול ל"עסקת המאה" שתתפרסם ביוני ובוועידת המשפיעים של המגזין Time והכריז: "השיטות הקודמות לא עבדו, הפעם נעשה משהו שונה. שני הצדדים ייאלצו לבצע פשרות קשות". קושנר אמר כי המסמך יציג "הצעה מפורטת", אך לא ציין אם יכלול את פתרון שתי המדינות. הוא אמר כי התוכנית תפורסם לאחר חודש הרמדאן, החל מ־5 במאי עד 4 ביוני.




ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נראה אתמול מודאג במיוחד מ"עסקת המאה" או מכל עניין אחר כשטייל אתמול עם משפחתו ברמת הגולן, שם ציין את ההישג הגדול של הכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בריבונות ישראל ברמה. נתניהו הבטיח כי יקרא יישוב או קריה ברמת הגולן על שמו של טראמפ ואמר כי יעלה את הנושא בממשלה.
 
בניגוד ליחס האוהד מאוד כלפי נתניהו מנשיא ארה"ב, ברני סנדרס, הסנאטור היהודי המתמודד על התואר "מועמד הדמוקרטים לנשיאות ארה"ב", רוחש לו הרבה פחות אהדה. בתשובה על שאלת עיתונאי מרשת CNN כיצד ישמור על היחסים הקרובים בין ארה"ב לישראל על אף הביקורת שהוא משמיע נגד ממשלת ישראל, אמר אתמול סנדרס כי ממשלת נתניהו היא "ימנית וגזענית".
 
סנדרס הדגיש כי הוא אינו אנטי־ישראלי וציין כי כמה מבני משפחתו חיים בארץ והוא עצמו אף עבד בקיבוץ בצעירותו. "נתניהו מתייחס לפלסטינים באופן לא הוגן", טען לקול תשואות הקהל. "המטרה היא לנסות לאחד אנשים ולא רק לתמוך במדינה אחת, המנוהלת על ידי ממשלת ימין גזענית. לישראל יש כל זכות שבעולם להתקיים בשלום ובביטחון ולא להיות נתונה לפיגועים, אבל ארה"ב אינה צריכה לעסוק רק בישראל אלא גם בפלסטינים". אחרי הכול  הגדיר סנדרס את עצמו: "100% ישראלי".