שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר בראיון שקיים הלילה (חמישי) עם סוכנות הידיעות רויטרס כי הוא סבור "שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אינו מעוניין במלחמה, אך ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עלול לדרבן אותו לפתוח באחת כזו". הוא הוסיף כי "אלו שעיצבו את המדיניות האמריקאית הננקטת כעת, אינם מעוניינים בפתרון של משא ומתן".

"אנחנו לא מחפשים עימותים, אבל נגן על עצמנו במידת הצורך", הדגיש הבכיר האיראני, השוהה בארצות הברית כחלק ממשלחת לאו"ם. הוא המשיך והעריך כי ייתכן מצב שבו "אנשים ינסו לתכנן תאונה או אירוע מסוימים, שיובילו לפרוץ משבר רחב באזור". 
המתיחות בין טהרן לוושינגטון החלה להחריף מאז שממשל טראמפ נסוג בשנה שעברה מהסכם הגרעין שנחתם בתקופת קודמו בתפקיד, והחל בהטלת סנקציות על המדינה. כמו כן, בתחילת החודש האמריקאים הגדירו את משמרות המהפכה כ"ארגון טרור", והודיעה על סיום הפטור שהוענק לכמה מדינות, ואיפשר להן להמשיך ולרכוש נפט מאיראן.

הגדרת משמרות המהפכה, הארגון הביטחוני הגדול במדינה הפרסית, המגלגל סכומי עתק, כ"ארגון טרור", היתה הפעם הראשונה שבה אומה אחת הגדירה כך את הצבא של אחרת. זריף אמר כי איראן תפעל ב"זהירות" בתגובה למה שהם מפרשים כ"מדיניות מסוכנת שננקטת על ידי ארצות הברית". הוא סיפק דוגמה אחת ואמר כי איראן צפויה להמשיך ולאשר לספינות המלחמה האמריקאיות לעבור במיצרי הורמוז, עורק הנפט החשוב בעולם.
בהמשך השיחה, השר האיראני הגדיר את ההחלטה האמריקאית בנושא כ"מגוחכת" וציין כי אינם מתכוונים לפעול באופן צבאי בנושא, כל עוד ארצות הברית לא תשנה את אופן הפעולה שלה. הצבא האמריקאי כאמור לא הציע לשנות את דרכי הפעולה לאחר ההכרזה. "נפעל במשנה זהירות, אבל זה לא אומר שבמידה וארצות הברית תשנה את כללי המשחק, או תשנה את התחייבויותיה, היא תצא מזה בשלום". 
בוושינגטון האשימו את טהרן בערעור היציבות במזרח התיכון, ובסיוע לנשיא סוריה בשאר אסד, במלחמת האזרחים שהחלה במדינה ב-2011. בנוסף, הגנרל האיראני הבכיר, קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס - הזרוע של משמרות המהפכה הפועלת מחוץ למדינה, הופיע בסוריה. "נישאר עירנים בסוריה ובעיראק, לא ננטוש את המאבקים הללו", הדגיש. 
זריף, מאדריכלי הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015, הוסיף כי "טהרן תתמודד עם הסנקציות האמריקאיות. יש לנו דוקטורט בהתמודדות עם סנקציות". הוא אמר כי "העיצומים בנושא הנפט פגעו באזרחים והמדינה תעשה כל שביכולתה כדי למכור נפט ולספק את צרכי האזרחים". 
לאור האיסורים האמריקאים האחרונים, למי תוכלו למכור עוד נפט?
אם אספר - לא נוכל לעשות זאת יותר.