היום שאחרי: משטרת קניה ממשיכה גם היום (חמישי) לחקור את השוד הקשה שאירע בבית חב"ד בבירה ניירובי, במהלכו נפצעו הרב שמואל נוטיק ורעייתו חיה, שאף נזקקה לניתוח בראשה עקב הפציעות. לדברי אנשי חב"ד, השניים שוחררו באופן סופי מבית החולים ונמצאים כרגע חזרה בביתם, אליו הגיעו מטיילים רבים שמסייעים לסדר את המקום ולהכינו לערב חג שני של פסח.



מאז אירוע השוד, נפגש הרב נוטיק עם מפקד בכיר במשטרת קניה שהבטיח שהאירוע יטופל, והיום בבוקר הגיע למקום גם מפקד משטרת ניירובי, שבחן את האבטחה החדשה שהוצבה במקום, הכוללת לבינתיים גם כלבי שמירה. למרות המאמצים, עדיין לא אותרו חשודים והמשטרה המקומית לא מספקת פרטים נוספים על החקירה וזהות החשודים. "אנו מחכים למיצוי הדין עם הפושעים", נמסר מחב"ד. 



מאז האירוע, נפגש הרב נוטיק גם עם שגריר ישראל בקניה, מיכאל בוזגלו, שהבטיח כי יפעל בשיתוף פעולה עם הרשויות בקניה ועם המשטרה המקומית על מנת להגיע לכנופייה ששדדה את המקום וגרמה לנזק המוערך במעל 40 אלף דולר. 



חדר השירותים בבית חב"ד בניירובי לאחר השוד


נערכים לחג בבית חב"ד בניירובי



לדברי משה נוטיק, אחיו של שמואל, אנשי חב"ד בניירובי "לא נרתעים לרגע",ומתכוננים לחג השני ולסעודת המימונה, שתהיה גם סעודת הודיה על כך שלא היו בתקרית נפגעים בנפש או נזק פיזי חמור. 



ידידי חב"ד ממשיכים גם היום בקמפיין גיוס ההמונים שנועד לשקם את המצב הכלכלי של המקום ואף להשיג תקציב למימון ואבטחה שוטפים, שיוכלו למנוע ממקרים כאלו לשוב בעתיד. כרגע, המטרה היא להגיע לתקציב שיאפשר להציב במקום שומר חמוש וגדרות חשמליים. יממה לאחר השוד, גייס הקמפיין כבר כ-36 אלף דולרים.  "אנו מתרגשים לראות את ההירתמות של כולם בארץ ובעולם", אמר משה נוטיק. "כולם עוזרים ונרתמים כדי לאפשר לבית חב"ד לפעול ולהתפתח". 


נוטיק הדגיש גם כי השליחים לא מתכוונים לעזוב את המקום. "הם מתקדמים הלאה והלאה כדי להכין את העולם לקראת ביאת משיח צדקנו", אמר. 

לתרומות: https://www.charidy.com/chabadkenya