נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר במהלך פגישתו עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין כי "השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני תלויים לחלוטין בגישה האמריקאית לעתיד", כך דווח הבוקר (שישי) בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. הדברים הללו נתפסים כאמור להפעלת לחץ על ארצות הברית, בדרישה להפגנת גמישות מצידם, בכל הנוגע לדרישות שהציגו בפיונגיאנג להקל על הסנקציות, לעומת הגישה האמריקאית שהופגנה במהלך הפסגה עם הנשיא טראמפ בהאנוי בפברואר האחרון. 
המנהיג הצפון קוריאני אמר בתום הפסגה שקיים עם מקבילו האמריקאי כי ימתין עד סוף השנה הנוכחית, לכך שארצות הברית תהפוך גמישה יותר בנושא הזה. "המצב באזור, ובחצי האי הקוריאני בפרט, נמצא במצב של קיפאון ועלול לחזור למצב הקודם, הכולל בין היתר צעדים חד צדדיים של האמריקאים - כפי שהם ביצעו בחוסר תום לב כלפי הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה הצפונית, בתום הפסגה הקודמת", אמר קים.

הוא השתמש כאמור בשמה המלא של המדינה. "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה הצפונית תהיה מוכנה לכל סיטואציה אפשרית", הוסיף. בהמשך שיחתם הזמין מנהיג המדינה המבודדת את פוטין לביקור במדינתו "בתזמון נוח", ומקבילו הרוסי נענה בחיוב. הוא שהה ברוסיה כ-48 שעות ועזב ברכבת המשוריינת שלו.

הרכבת המשוריינת של קים ג'ונג און, ארכיון. צילום: רויטרס
כזכור, הפגישה ההיסטורית בין השניים, שהתרחשה במסלול עוקף טראמפ, התרחשה אתמול בעיירה הקטנה וולדיווסטוק, הנמצאת במזרח רוסיה. בפתח הפגישה מסרו השניים הצהרות לתקשורת, ופוטין אמר כי לקים כי הוא בטוח שביקורו ברוסיה יעזור לפתח את היחסים בין המדינות ויסייע לנו להבין איך ניתן להגיע להסדר בחצי האי הקוריאני. קים ג'ונג און אמר כי הוא שני המנהיגים ינסו להעריך את המצב בחצי האי ולתאם את עמדותיהם. בסיום הפגישה התייחס פוטין לתוכנה ואמר כי השניים שוחחו על המצב בחצי האי הקוריאני "באופן מעמיק".

קים היה הראשון להגיע למקום, כאשר הרכבת המשוריינת בה נסע הגיעה יממה לפני כן לאזור. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות TASS, הנסיעה כולה לקחה לקים כתשע שעות - כאשר החלק הראשון לקח שש שעות. דובר הקרמלין דימטרי פסקוב אמר לפני תחילת הפסגה, כי הפגישה של שני המנהיגים תימשך כשעה, ולאחריה יתקיימו התייעצויות עם יועצים משתי המדינות. השניים לא אמורים לחתום על מסמכים או לצאת בהצהרה משותפת לתקשורת. 
בתוך כך, אתמול בערב דווח כי קוריאה הצפונית מסרה לארצות הברית חשבון בסך שני מיליון דולר על הוצאות הטיפול באוטו וורמביר, אזרח אמריקאי שהיה שרוי אז בתרדמת, ומת זמן קצר לאחר שהושב לארצו ממעצר במדינה המבודדת. על פי הפרסום ב"וושינגטון פוסט", המסתמך על שני מקורות שדיברו עם העיתון, קבלה נמסרה לשליח של מחלקת המדינה האמריקאית מספר שעות לפני שוורמביר, סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה, הוטס מחוץ לקוריאה הצפונית ביוני 2017.