נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שישי) לדיווח לפיו שחרורו של עם אוטו וורמביר, סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה, שהיה בשבי בקוריאה הצפונית, הוגשה לארצות הברית קבלה בסך שני מיליון דולר עלות הטיפול הרפואי בו. הוא כתב בטוויטר: "שום כסף לא שולם לקוריאה הצפונית עבור אוטו וורמביר, לא שני מיליון דולר ולא שום דבר אחר. זה לא ממשל אובמה ששילם 1.8 מיליארד דולרים עבור שחרור בני ערובה".
כזכור, אתמול בערב דווח כי קוריאה הצפונית מסרה לארצות הברית חשבון בסך שני מיליון דולר על הוצאות הטיפול בוורמביר, אזרח אמריקאי שהיה שרוי אז בתרדמת, ומת זמן קצר לאחר שהושב לארצו ממעצר במדינה המבודדת. על פי הפרסום ב"וושינגטון פוסט", המסתמך על שני מקורות שדיברו עם העיתון, קבלה נמסרה לשליח של מחלקת המדינה האמריקאית מספר שעות לפני שוורמביר, סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה, הוטס מחוץ לקוריאה הצפונית ביוני 2017. 

צילום: רויטרס
קוריאה הצפונית טענה כי הוא מת מהרעלה שפגעה במערכת העצבים שלו, אך צוות הרופאים שטיפל בו בארה"ב העריך כי זוהי לא הסיבה למותו. "וורמבייר לא מראה שום סימן של הבנת שפה, תגובה לדיבור או הכרה של הסביבה", אמר ד"ר דניאל קנטר שטיפל בו לאחר שובו  למדינתו. ואולם, לטענת משפחת וורמבייר מותו נגרם כתוצאה מעינויים קשים שעבר. "חובתנו העצובה היא לדווח שבננו סיים את מסעו הביתה. כשהוא מוקף בבני משפחתו, אוטו נפטר בשעה 14:20 (שעון ארה"ב)", כך לפי הצהרת משפחתו.

וורמבייר נידון ל-15 שנים בכלא לאחר שניסה, לפי ההאשמות נגדו, לגנוב שלט תעמולה מהמלון שבו לן. עם חזרתו התגלה כי הוא סובל מנזק מוחי חמור והוא פונה ב-13 ביוני לבית חולים בעיר הולדתו סינסינטי שבאוהיו. הוא היה סטודנט לכלכלה מאוניברסיטת וירג'יניה שנסע לטייל במדינה המבודדת בעולם. חודש לאחר שנעצר הופיע הצעיר במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה המקומית, שם הודה בדמעות בניסיון לגנוב שלט תעמולה. הוא הצהיר אז כי "משימתי הייתה לפגוע במוטיבציה ובמוסר העבודה של אזרחי קוריאה הצפונית".