התקשורת בסרי לנקה פרסמה היום (שבת) קטעים ממצלמות אבטחה ומצלמות רחוב מיום מתקפת הטרור בסרי לנקה, שגבתה את חייהם של 253 בני אדם ופצעה מאות נוספים. בתיעודים ניתן לראות את המסלול של אחד המחבלים מהגעתו לבית המלון סינמון, ועד שהתיישב במסעדה בה פוצץ עצמו במהלך ארוחת הבוקר. בתיעוד נראה גם הפיצוץ במלון קינגסבורי והמסלול של המחבל עד ביצוע הפיגוע.



בתוך כך, המתח הביטחוני בסרי לנקה נמשך: קרב יריות בין כוחות הביטחון לבין חשודים במעורבות במתקפת הטרור בשבוע שעבר הסתיים במותם של 15 בני אדם, בהם נשים וילדים, אחרי ששלושה מחבלים מתאבדים הפעילו מטעני חבלה. כוחות הצבא והמשטרה נמצאים בשבוע האחרון במצוד אחרי מעורבים בסדרת פיגועי ההתאבדות בכנסיות ובבתי מלון בחג הפסחא שגבו את חייהם של 253 בני אדם. לפי ההערכות, עשרות חשודים עדיין מסתובבים חופשיים, כאשר ברשותם יש חומרי נפץ שעלולים לאפשר פיגועים נוספים, ו-80 חשודים נעצרו עד כה. נשיא סרי לנקה, מייטריפלה סיריסנה, מסר כי "מבצע חיפושים נרחב" מתנהל וכי "כל בית במדינה ייבדק".
 
ביום שישי בערב, הגיעו הכוחות למבנה בעיירה קלמונאי, כ-370 ק"מ מזרחית לבירה קולומבו, ובמקום התנהל קרב יריות שבמהלכו נהרגו שלושה חמושים ועוברת אורח. כשעה מאוחר יותר, התרחשו שלושה פיצוצים של מחבלים שהיו נצורים בבית. בשל חילופי האש, פונו כ-600 תושבים שמתגוררים בסמוך למבנה. "פחדתי, נשארתי בפנים כי אנשים ירו, אנשים נהרגו", סיפר פאליל, אב לעשרה ששמע את הפיצוצים והיריות. "אני לא מצליח לישון, אני מפחד מדי".

אתמול בבוקר, התגלו גופותיהם של ששת המחבלים ושל שלוש נשים ושישה ילדים, כאשר הצילומים הקשים מהזירה הראו גופות מרוטשות, חומרי נפץ, כלי נשק ורחפן. הרשויות מסרו כי המבנה שימש כבית מחסה עבור חברים בארגון ג'מעת תוואחיד הלאומי, החשוד בביצוע הפיגועים, וכי החיילים הגיבו אחרי שנפתחה לעברם אש. לפי החשד, לפחות שני חשודים הצליחו להימלט מהמקום ומתנהל אחריהם מרדף.
  שעות אחדות קודם לכן פשטו כוחות הביטחון על בית בעיירה הסמוכה סיינטאמרוטו ומצאו מאגר של חומרי נפץ לצד דגלים של דאע"ש, מדים שזהים לבגדים שלבשו המחבלים בסרטון שהפיץ ארגון דאע"ש ורחפן צילום. בעקבות זאת, הוטל עוצר לילי קבוע על הערים הסמוכות קלמונאי, צ'בלקדה וסמנטוראי. 
 החקירה העלתה כי זהראן האשים, מנהיג ג'מעת תוואחיד הלאומי ומתכנן מתקפת הטרור שתועד עם שבעה מחבלים אחרים בסרטון של דאעש, גם השתתף בפיגועי ההתאבדות. הוא התפוצץ במסעדת ארוחת הבוקר של מלון שנגרי-לה בקולומבו, יחד עם אילהם איברהים, בנו של סוחר תבלינים עשיר. בסוף השבוע, עדכן משרד הבריאות של סרי לנקה את מספר הקורבנות בפיגוע והעמיד אותם על 253 בני אדם, כמאה פחות מהנתון הקודם. לפי אנשי המשרד, הטעות נבעה מקשיים בזיהוי הקורבנות ובשל חלקי הגוף הרבים כתוצאה מהפיצוץ של מטעני החבלה שנשאו המחבלים המתאבדים.
 בתוך כך, נמשכים חילופי ההאשמות בצמרת השלטון בסרי לנקה אחרי הכשלים בטיפול בהתרעות המוקדמות על מתקפת הטרור. מפקד המשטרה, פוג'יט ג'יאסונדרה, ומזכיר ההגנה, המסירי פרננדו, הגישו את התפטרותם לפי הוראת הנשיא, מייטריפלה סיריסנה. ראש הממשלה, רניל וויקרמסינגה, המשיך להצהיר כי הוא לא היה מודע להתרעות ועל כן הוא לא צריך להתפטר. "אם היה לנו רמז כלשהו ולא נקטנו בפעולה, הייתי מתפטר מיד", אמר לבי-בי-סי. "אבל מה לעשות שהוציאו אותי ממעגל יודעי הדבר?".
 
על רקע המתיחות המתמשכת, הורתה הממשלה למתפללים המוסלמים שלא להגיע למסגדים ביום שישי, והכנסייה הקתולית החליטה להשהות את כל הפעילות בכנסיות ולא לקיים היום את המיסות על מנת להגן על ביטחונם של המאמינים. הקרדינל מלקולם רנג'יט לא הסתיר את מורת רוחו מהתנהלות הרשויות שלא התריעו על האיום נגד הכנסיות. "אני חש נבגד מעט. אני מרגיש עצוב", אמר. "זה מחדל רציני מאד מצד סוכנויות הביטחון שלא אמרו לנו על זה".