משטרת סן דייגו הודיעה הלילה (ראשון) כי זיהתה את החשוד בן ה-19 בביצוע הירי בבית הכנסת בפרבר פאווי של העיר שבמדינת קליפורניה, בו נרצחה אישה ונפצעו שלושה אחרים. שריף מחוז סן דייגו, וויליאם גור, אמר כי החשוד זוהה כג'ון ארנסט, תושב סן דייגו שאין לו היתקלויות קודמות עם רשויות החוק.

האירוע התרחש שישה חודשים בדיוק לאחר ש-11 מתפללים נרצחו בירי בבית הכנסת בפיטסבורג. "לא מצאנו מגע קודם שלו עם הרשויות. אנחנו בודקים כעת ראיות דיגיטליות ובודקים את האותנטיות של מניפסט שהעלה לרשת", אמר השריף. 

הוא הוסיף כי ארנסט נחקר על הצתה וונדליזם במסגד סמוך, שהוזכר כמטרה במניפסט שכתב החשוד ברשתות החברתיות. העיתון "יו.אס.איי טודיי" דיווח כי בחודש שעבר אדם שפך דלק על מסגד בעיר הסמוכה אסקונדידו והצית אותו לפני שנמלט. האש כובתה אז על ידי מתפללים. 

 לורי גילברט קיי. צילום: פייסבוק
לורי גילברט קיי. צילום: פייסבוק


ארנסט כתב עוד במניפסט כי קיבל השראה מברנטון טרנט, החמוש שביצע את הירי בו נהרגו כ-50 בני אדם בשני מסגדים בניו זילנד. הוא הוסיף כי אינו תומך בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אותו כינה "ציוני, אוהב יהודים ובוגד אנטי-לבן".

Update #7 @SDSheriff Bill Gore confirms the name of the shooting suspect as 19-year-old John Earnest (DOB 6/8/99). We didn't find any prior law enforcement contact with Earnest. We're looking into digital evidence and checking the authenticity of an online manifesto.

שלושה בני אדם כאמור נפצעו באירוע, בהם הרב של בית הכנסת שנורה בידו באירוע. ארנסט ירה בארבעה בני אדם במקום והרג אחת מהן, לורי גילברט קיי בת ה-60, לפני שנמלט מהזירה. הוא נעצר על ידי המשטרה במרחק קצר מהמקום. הרשויות העריכו כי החשוד לא פעל יחד עם אנשים נוספים.  



 זירת האירוע בבית הכנסת בסן דייגו. צילום: רויטרס
זירת האירוע בבית הכנסת בסן דייגו. צילום: רויטרס