שמעון אביטבול, מתפלל בבית הכנסת בפאווי שבסן דייגו, סיפר הבוקר (ראשון) לאילה חסון בתכניתה ב-103FM על רגעי האימה מאירוע הירי שהתרחש אמש, במהלכו נרצחה לורי גילברט קיי בת ה-60. "נשכבתי על הנכד שלי כדי להציל אותו, ואלמוג פרץ שנפצע ברגל הציל לי את הנכדה נויה", אמר אביטבול, שהוסיף: "בעלה של ההרוגה ראה אותה מקבלת כדור לחלק הגוף העליון, זה היה מראה מאוד קשה".



"אני באתי לבקר את הילדים שלי, שגרים כאן, ולרגל אירוע משמח נוסף, כי נולד לי נכד", הסביר אביטבול בפתח דבריו. "הבית כנסת בנוי בצורה כזו שחלקו הוא בית כנסת וחלקו אולם. אנחנו ישבנו במקום שקרוב מאוד לפתח - אני ואלמוג, בעלה של עדן - ותוך כדי הקריאה בתורה נכנס גם החתן שלי. אלמוג לקח את הנכדה כי הוא הבטיח לה לשחק איתה. הוא יצא איתה החוצה, אז הנכד גם רצה לצאת. תוך כדי שאני יוצא יחד איתו החתן שלי שם טלית. יצאתי לאולם הצמוד ואז שמעתי ירייה, וכולם צעקו 'לשכב'. ישר נשכבתי על הנכד שלי. לאחר מספר יריות הייתה הפוגה". 



מה חלף לך בראש באותו רגע?
"מה שהיה חשוב לי זה קודם כל להגן על הנכדים, ומיד לאחר מכן לבודד את הילדים יחד עם החתן. טסתי עם הנכדים החוצה לכיוון בית שצמוד לביתו של הרב. תוך כדי שאלמוג הרים את הנכדה שלי הוא חטף כדור ברגל. הוא אמר לי 'רטוב לי'. אחרי שלקחנו את הילדים נכנסתי בחזרה לבית הכנסת. נכנסתי חזרה, וראיתי את מחזה מאוד לא נעים. ראיתי את האישה שנהרגה, ובדקתי לה את ההכרה, הדופק והנשימה, ולצערי לא היה כלום. בעלה שרכן לידה, שהוא רופא, אמר לי שזו אשתו. זיהינו כניסת כדור באזור החזה, והבנו את המצב. אלמוג הציל לי את הנכדה".



איך הוא הגיב?
"מחזה מאוד קשה, הוא הגיב מאוד קשה. אי אפשר לתאר את זה במילים, צריך לראות את זה".



איפה הרוצח בשלב הזה?
"בשלב זה הוא ניסה לברוח, אבל אחד המתפללים רץ לכיוון שלו, ועוד אחד שלף אקדח וירה. לשמחתנו, כתוצאה מזה שלקחו את מספר הרכב שלו, עצרו אותו תוך כמה דקות, לפני שהוא עלה על הכביש המהיר".