הרכיבו תרמית: קציני המשטרה הסינית פשטו על מפעל בעיר הדרומית שנזן ועצרה ארבעה בני אדם החשודים בניהול המפעל המפוקפק בו לכאורה זייפו את צעצוע ההרכבה הפופולרי - "לגו". על פי דיווחי המשטרה, לאחר המעצר התגלו במפעל חיקויים של ערכות לגו של מותג סדרת הסרטים המפורסמת "מלחמת הכוכבים", שהעותקו על פי החשד, אחד לאחד מתוכניות המגירה של חברת לגו הדנית.

במהלך המעצר נתפסו יותר מ-630,000 מוצרים דמויי לגו מוכנים, נמסר עוד מהמשטרה הסינית. כבר באוקטובר 2018, משטרת שנגחאי מצאה את החיקוי מדגם "לפין" ברחבי השווקים של העיר. המוצרים השונים העלו את חשדם של שוטרי משטרת שנגחאי כי, לפי עדותם, הם היו "זהים באופן קיצוני" למה שהכירו מצעצועי לגו המקוריים.

לצד החיקויים של לגו (או יותר נכון: "לפין") מלחמת הכוכבים, המוצרים של המפעל החשוד בזיוף הופצו בסמוך לצאתו של סרט הילדים שובר הקופות של ענקית הצעצועים הדנית "סרט לגו 2", והפלא ופלא - הצעצועים המדוייקים אותם הדנים התכוונו להפיץ לאחר הקרנת הסרט כבר נמכרו בשווקים ברחבי סין הודות לזייפנים. הסינים החשודים בזיוף קראו לערכה שלהם "אבני לפין 2".

אבל אין בזיוף רק מגרעות, כאשר הזייפנים מכרו את אבני הלגו שלהם במחיר מצחיק לעומת המחיר של המותג המפורסם. עד כמה זול? שלושה דולר אמריקאי בלבד. לשם השוואה, ערכת לגו מקורית מתחילה רק מ-15 דולר אמריקאי. חקירת המשטרה, כאמור, נמשכת.