הרשויות בגרמניה מזהירות כי כוחו של הימין הקיצוני בגרמניה מתגבר, וכי ישנה עלייה של 50% בקבוצות הניציות במדינה. כתוצאה מכך, גובר הסיכון לפיגועים ומתקפות על רקע גזע במדינה. "המבנה של הימין הקיצוני במדינה זהה למה שהיה כאן ב-1945", אמר חבר הפרלמנט קונסטנטין וון נוץ, השייך למפלגת הירוקים. 

המשרד הפדרלי להגנה על החוקה, הכפוף למשרד הפנים הגרמני ואחראי בין היתר על הביטחון בגבולות המדינה, הודיע כי קבוצות קיצוניות התפשטו בשנים האחרונות, מה שמלבה את האש ומגביר את הפוטנציאל להתקפות מסוג "המפגע הבודד" במדינה. 
כמו כן, המשרד הדגיש את חילופי הדברים בין קבוצות אלו באינטרנט, שמאפשר "גיוס וקנוניה" של פעילים, והוסיף כי הרשויות חייבות לחזק את המעקב אחר הרשתות. "הם מתפתחים בזרמים שונים בספקטרום של הימין הקיצוני, אבל גם בשוליים שלו ואף לחלוטין מחוץ למסגרות המאורגנות שלו".

הרשויות עוקבות כרגע על 33 בני אדם או קבוצות שוליים בעלות פוטנציאל לביצוע פיגועים, לעומת 22 בלבד לפני שנתיים. על פי הרישומים, אנשי אלו הם בדרך כלל גברים בסביבות גיל 30, המפרסמים באופן אובססיבי נגד פליטים ומוסלמים מאז 2015, שיא משבר הפליטים בגרמניה ואירופה כולה. 
מפלגת הימין הקיצוני AFD, המתנגדת בצורה קיצונית להגירה בגרמניה, הפכה בשנת 2017 למפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט. על פי הדוח, חיילים ושוטרים במדינה כבר מחזיקים בדעות ימין קיצוניות על פליטים ומבקשי מקלט.