משנה מקום, משנה מזל? אינדונזיה תחליף את עיר הבירה שלה, ג'קרטה, בעיר אחרת שתוקם במדינה המוסלמית הגדולה בעולם. את ההחלטה על המהלך קיבל הנשיא, ג'וקו ווידודו, ככל הנראה לאחר שהשתכנע בצורך בו בשל האוכלוסייה הגדולה של ג'קרטה והאזור וסיבות סביבתיות. 

על מיקום העיר החדשה טרם התקבלה החלטה, אבל ככל הנראה היא לא תהיה באי ג'אווה, שהוא אמנם רק האי הרביעי בגודלו במדינה, אולם חיים בו יותר מ-140 מיליון תושבים, למעלה ממחצית אוכלוסיית אינדונזיה. בג'קרטה עצמה חיים 10 מיליון איש, ובפרבריה עוד 20 מיליון. 
האתר המועדף לעיר הבירה החדשה הוא ככל הנראה פלגנקה ראיה שבאי בורניאו מדובר באזור גדול הרבה יותר מג'קרטה ויש בו אוכלוסיה של רבע מיליון בני אדם בלבד. בנוסף, הוא יותר עמיד לרעידות אדמה והתפרצויות הרי געש

הרעיון להעביר את עיר הבירה של אינדונזיה הוצע כבר חלפני עשרות שנים, אולם, כאמור, רק כעת השתכנע הנשיא בצורך לעשות זאת. שר התכנון במדינה, במבאנג ברודג'ונגורו, אמר כי המהלך צפוי לקחת עשר שנים. "אנחנו רוצים לחשוב על החזון שלנו לקידום המדינה והזזת עיר הבירה מצריכה הכנה קפדנית ופרטנית", אמר השר. לדבריו, ההפסדים הכלכליים הנגרמים מפקקי התנועה בג'קרטה נאמדים בכ-7 מיליארד דולר. 
אינדונזיה היא לא המדינה הראשונה שתזיז את עיר הבירה שלה, אם המהלך אכן יצא לפועל. קדמו לה מדינות כמו ניגריה, שהעבירה את בירתה מלאגוס לאבוג'ה, ברזיל מריו דה ז'ניירו לברזיליה, קזחסטן מאלמטי לאסטנה, מיאנמר מיאנגון לנאיפידאו, ופקיסטן מקראצ'י לאסלאמבאד. גם רוסיה עשתה מהלך כזה, כשהעבירה את בירתה מסט פטרבורג למוסקבה ב-1918.