מנהיג ארגון דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, לא הופיע באופן פומבי מאז שנת 2014. כתוצאה מכך, ומתקיפות רבות של הקואליציה בהובלת ארה"ב שכוונו ישירות אליו, עלתה אף הסברה כי הוא מת - אך היום (שני) התפרסם בטלגרם של סוכנות הידיעות "אל-פורקן", המקושרת לארגון הטרור, בו הוא חוזר לאיים על המערב בדרשה שנמשכה כ-18 דקות.



אל בגדאדי נשמע בסרטון כשהוא מדבר בקוהרנטיות על נושאים מהתקופה האחרונה, כמו הקרב בו הובס דאעש בבגהוז בחודש מרץ, כך שהמסקנה המתבקשת היא שהסרטון צולם לא מזמן והוא אכן בחיים. "המלחמה בסוריה נגמרה", אמר אל-בגדאי בהתייחס לקרב בבגהוז. "אנחנו ננקום את מותם ומעצרם של אנשי המדינה האסלאמית". 



בנוסף, התייחס גם לתוצאות הבחירות בישראל. "שמעתם שנתניהו זכה בבחירות ויהיה ראש ממשלת היהודים, ושנפלו הדיקטטורים באלג’יר ובסודאן. הדרך היחידה להתמודד מולם היא הג'יהאד. הפיגועים שהוצאנו לפועל בסרי לנקה הם תחילתה של הנקמה על הקרב בבגהוז. השבח לאללה על כך שיש גם הרוגים אמריקנים ואירופים".



מחבלי דאעש שהוציאו לפועל את הפיגוע בסרי לנקה. צילום: רשתות ערביות



עוד אמר, כי ארגון הטרור הוציא לפועל "92 פיגועים נגד שמונה מדינות שונות, בעקבות מותם של אחינו בקרבות בלבנט". לדבריו, בעקבות הקרבות האחרונים, הפכה המלחמה ל"מלחמת התשה". 



בניגוד לסרטון האחרון בשנת 2014, אז נראה אל-בגדאדי במהלך דרשה במוסול כשהוא עומד בראש ארגון דאעש ששלט אז בשלטים נרחבים בסוריה ובעיראק, היום הוא עומד בראש ארגון חלש הרבה יותר, שאמנם עדיין מוציא לפועל פיגועי טרור אך הפסיד את כל השטחים בהם שלט. 



לפני מספר ימים, דווח כי אל-בגדאדי ניסה לעבור את הגבול מסוריה לעיראק, אולם לא הצליח לעשות זאת עד כה עקב האבטחה הכבדה באזור. כמו כן, ארגון הטרור הודיע כי הוא עומד מאחורי פיגועי הטרור בכנסיות ובתי מלון בסרי לנקה, במהלכם נהרגו מאות בני אדם.