ההיערכות והמידע על חיסולו של דאעש, עם תום הלחימה בסוריה ובעיראק, היו "מסולפים והיוו הטעיה מכוונת". כך קובע דוח של שירותי הריגול הנגדי של צרפת. לפי המסמך, ארגון הטרור אכן איבד שטחים וחיילים בח'ליפות שהקים, אולם מנהיגיו המסתתרים, שלרשותם עדיין עומדים, לפני אומדנים, כ־100 מיליון דולר במזומן, ממשיכים בפעולתם. 
 
הדוח קובע שאותם מנהיגים אימצו דוקטרינה חדשה: לעודד פעולות המרדה כדי לערער משטרים ולהפילם וליצור "כאוס עולמי". לפי הריגול הנגדי הצרפתי, דאע"ש ביזר והרחיב את פעולתו, שאינה מושפעת מאובדן השטחים. על הכוונת של הארגון מדינות בדרום אסיה כמו הפיליפינים, סרי לנקה ואחרות, שנפגעו השנה בפעולות טרור גדולות שביצעו ארגונים מקומיים המסונפים לדאעש. 
 
המסמך הונח על שולחנו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהאשים לראשונה במסיבת עיתונאים שערך בסוף השבוע שעבר את "האסלאם הפוליטי" בצרפת בניסיון להמריד ולערער את המשטר הרפובליקני. מקרון אף הודיע על פעולות שבהן כבר החל הממשל כדי "לשחרר" שכונות ואתרים ש"נכבשו" על ידי גורמים אסלאמיסטים. 
 

בתוך כך, מנהיג דאעש אבו בכר אל־בגדאדי פרסם אתמול סרטון חדש, לראשונה  מאז שנת 2014. בסרטון הוא מדבר על נושאים מהתקופה האחרונה, כמו הקרב שבו הובס דאע"ש בבגהוז בחודש מרץ, כך שהמסקנה המתבקשת היא שהסרטון צולם לא מזמן.  ״שמעתם את החדשות שנתניהו זכה לעמוד בראש ממשלת היהודים ושנפלו העריץ באלג’יר והעריץ בסודאן", הוא אומר בקלטת. "הדרך היחידה להתמודד מול העריצים היא ביצוע ג’יהאד. הפיגועים בסרי לנקה הם תחילתה של הנקמה. השבח לאללה שבין ההרוגים היו אמריקאים ואירופים".