קיסר יפן אקיהיטו נפרד היום (שלישי) מן הכתר והעביר אותו לבנו יורש העצר, הנסיך נארוהיטו. אקיהיטו בן ה-85 הוא הקיסר הנוכחי וה-125 במספר של המדינה האסייתית. הוא ירש את התואר עם מות אביו ב-1989 והוא המונרך היחיד בעולם המחזיק בתואר "קיסר". אקיהיטו הוא הקיסר הראשון מזה 200 שנה שמוותר על הכתר ומעביר אותו ליורשו בעודו בחיים, ככל הנראה בשל סיבות בריאותיות.




נארוהיטו נסיך יפן הוא בנו הבכור של הקיסר הפורש ורעייתו הקיסרית מיצ'יקו. הוא יהיה לקיסר יפן ה-126 ועם כניסתו לתפקיד הוא יהיה להיות הקיסר הראשון שנולד במדינה לאחר מלחמת העולם השנייה.

נארוהיטו בן ה-59 הוא בעל תואר ראשון ושני בהיסטוריה מאוניברסיטת גקושויין שבטוקיו. בשנים הוא  1983 - 1985 למד בקולג' מרטון שבאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה. על תקופת שהייתו שם כתב מספר מאמרים וזכרונות, בהם "The Thames and I: A Memoir of Two Years at Oxford".

נארוהיטו נישא ב-1993 למסאקו, דיפלומטית במשרד החוץ היפני. החתונה נערכה במקדש שינטו בטוקיו בפני 800 מוזמנים, רבים מהם מלכים וראשי מדינות בעולם, והיא סוקרה בהרחבה בתקשורת העולמית. בני הזוג מתגוררים בארמון טוגו שבטוקיו, עם בתם אאיקו, שנולדה ב-2001.

נארוהיטו מתעניין במדיניות המים ושימורם, והוא חבר כבוד בוועידה העולמית למאה ה-21 בנושא המים, שנוסדה על ידי הבנק העולמי והאו"ם. הוא היה פטרון המשחקים האולימפיים באולימפיאדת נאגנו (1998) שהתקיימה ביפן, ומ-1998 הוא חבר הוועד האולימפי הבינלאומי. מ-1994 הוא מכהן כסגן נשיא של כבוד בצלב האדום היפני. בנוסף הוא נושא בתפקידים ייצוגיים רבים כנסיך, ביפן ובביקורים רשמיים ברחבי העולם. ב-2009 היה הראשון בשושלת הקיסרות היפנית שביקר בווייטנאם הקומוניסטית.

אחד הראשונים שמיהרו לברך על סיום התקופה והעברת הכתר היא צבי באוזר מרשימת כחול לבן שפרסם ציוץ ביפנית בחשבונו בטוויטר: