אחרי ההכרזה על משמרות המהפכה: הבית הלבן הודיע היום (שלישי) כי ממשל טראמפ פועל להגדרת "האחים המוסלמים" כארגון טרור זר, מה שיוביל לסנקציות נגד התנועה האיסלאמית הוותיקה שמקורה במצרים. על פי ההודעה, "הנשיא התייעץ עם צוות הביטחון הלאומי שלו, ומנהיגים באזור החולקים את דאגתו".

בכיר אמריקני המקורב לפרטים אמר כי נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקש מטראמפ בביקורו בוושינגטון לפעול לטובת המהלך. לאחר הפגישה, שיבח טראמפ את א-סיסי, אמר כי הוא "נשיא נהדר" ועורר ביקורת מצד מחוקקים בפרלמנט האמריקאי, שטענו כי הנשיא המצרי מפר זכויות אדם ומתכנן לקנות נשק רוסי. 
מזכיר המדינה האמריקאי והיועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, מייק פומפאו וג'ון בולטון, תומכים בהכרה בתנועת "האחים המוסלמים" כארגון טרור, אך גורמים רשמיים בפנגטון ובערוצים נוספים בממשל התנגדו וחתרו לפעולה "מוגבלת" יותר.


כרזה בשבחו של מוחמד מורסי: "אין תחליף ללגיטימיות". צילום: רויטרס

 
האחים המוסלמים, אשר מספרם מוערך בכמיליון בני אדם, עלו לשלטון בבחירות החופשיות המודרניות הראשונות במצרים בשנת 2012, לאחר שחוסייני מובראק נאלץ לפרוש בעקבות מחאה עממית נגדו. מורסי, שנבחר מטעמה, עורר מחאה כשנקט בצעדים אנטי דמוקרטיים, ובסופו של דבר הודח בידי א-סיסי עצמו. 
מאז הדחתו של מורסי, השלטונות המצריים פועלים כנגד תנועת האחים המוסלמים, עוצרים את אנשיה ומגבילים אותם. התנועה הואשמה ע"י הרשויות המצריות במספר פיגועים שהתרחשו במדינה בשנים האחרונות, על אף שבאופן רשמי היא גינתה אותם וטענה שהיא מתנגדת לפעולות אלימות. 
יש לציין, כי האחים המוסלמים מקיימים קשרים הדוקים עם נשיא טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, ורבים מהם ברחו לטורקיה לאחר שפעילותם נאסרה במצרים. הגדרתם כארגון טרור עשוי להוסיף לערער עוד יותר את מערכת היחסים בין טורקיה לארה"ב.