הירי בבית הכנסת בסן דייגו: החשוד בביצוע הירי שגבה את חייה של אישה אחת ופצע עוד 3 בני אדם ביניהם ילדים, ג'ון ארנסט בן ה-19 הובא לראשונה מאז שהסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון בפני בית המשפט במדינת קליפורניה שבארצות הברית. ממצאים חדשים מחקירת המקרה מראים כי ארנסט לא ירה 50 כדורים שהיו ברשותו בעת אירוע הירי. על פי החשד, הצעיר הגיע לזירת האירוע כשלגופו שכפ"ץ, והוא חמוש במספר כלי נשק אוטומטיים אותם קנה באופן חוקי.



הסנגור מטעם הפרקליטות הציבורית המייצג אותו הביא לשולחן בית המשפט את גרסתו של ארנסט שטוען שהוא חף מפשע וכופר בהאשמות המיוחסות לו. השופט ג'וזף ברניגן קיבל את בקשת התביעה למנוע את האפשרות לשחרר את הצעיר בערבות. "מר ארנסט הוא סכנה ברורה ויוצאת דופן לקהילה", אמר השופט. ארנסט הגיע לבית המשפט בפנים חתומות, והועמד מאחורי זכוכית חסינת ירי בזמן הקראת האישומים נגדו.



מממצאי החקירה, טרם ברור האם היה מעצור בנשק או שהיורה לא ידע כיצד לתפעלו, כך אמרו התובעים במשפטו שהחל אמש בארצות הברית. ארנסט הצליח לירות שמונה עד עשרה כדורים בבית הכנסת ליד סן דייגו בשבת האחרונה והרג את לורי קיי בת ה-60 שהתפללה במקום. הרב ישראל גולדשטיין שהקים את המקום נפצע ואיבד את אצבעו.



ארנסט דיבר רק פעם אחת במהלך כינוס בית המשפט בעניינו ואמר שהוא מוותר על זכותו לשימוע. התובע ציין כי כי העונש המצפה לארנסט הוא מוות או מאסר לשארית חייו בכלא אם יורשע ברצח במסגרת פשע שנאה. בקרוב תחליט התביעה האם היא מעוניינת לבקש עונש מוות.