מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר היום לרשת פוקס ניוז כי "פעולה צבאית בוונצואלה היא אפשרות, אם זה מה שיידרש". עם זאת, פומפאו הבהיר כי ארצות הברית תעדיף את העברת השלטון בדרכי שלום במדינה, לידיו של ראש האופוזיציה חואן גואידו. 



בתוך כך, מוקדם יותר אמר פומפאו בראיון לרשת CNN כי נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, תכנן לעזוב את המדינה לקובה, אך הרוסים מנעו ממנו לעשות זאת. "עקבנו לאורך כל היום, עבר זמן רב מאז שמישהו ראה את מדורו", הסביר מזכיר המדינה של ארה"ב: "היה לו מטוס על המסלול, הוא היה מוכן לעזוב הבוקר, כפי שאנו מבינים, והרוסים אמרו שהוא צריך להישאר".
"אנחנו יודעים שיש מנהיגים בכירים בממשלת מדורו שהיו מוכנים לעזוב, הם אמרו לנו את זה בשבועות האחרונים. אנחנו משוכנעים שהעם בוונצואלה יחזיר לעצמו את הדמוקרטיה", הוסיף פומפאו, "מדורו מוקף בקובנים ונתמך על ידי הרוסים, אמרנו לרוסים ואמרנו לקובנים שלא מקובל עלינו להרעיב אנשים". 

פומפאו. צילום: רויטרס
פומפאו. צילום: רויטרס


ואולם, מדורו התייצב הלילה בפני מצלמות הטלוויזיה המקומית, וטען כי ניסיון ההפיכה נגדו נכשל. הוא האשים את "הכוחות האימפריאליסטיים" בניסיון להפיל את שלטונו ואמר ש"האופוזיציה הובסה".
 
אמש הביע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תמיכה במפגינים נגד מדורו. "אני עוקב אחר המצב בוונצואלה מקרוב", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "ארה"ב עומדת לצד העם בוונצואלה והחירות שלהם". 

מאוחר יותר צייץ הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "אם הכוחות הקובניים לא יפסיקו מיד את הפעילות הצבאית הגורמת למוות והרס בוונצואלה, יוטל באופן מיידי ומלא אמברגו וסנקציות ברמה הגבוהה ביותר על האי קובה. יש לקוות כי כל החיילים הקובנים יחזרו מיד ובשלווה אל האי שלהם".