ראש הממשלה הבריטית, תרזה מיי, פיטרה היום (רביעי) את שר ההגנה הבריטי, גאווין ויליאמסון, לאחר שהאשימה אותו כי הדליף מידע רגיש מדיונים ממשלתיים על חברת התקשורת הסינית וואווי. ההדחה של מר ויליאמסון הגיעה בעקבות תחקיר של העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" על דיוני המועצה לביטחון לאומי של בריטניה בנוגע לאפשרות לתת לה להקים רשת של הדור הבא של הנתונים הסלולריים בשם 5G.



תרזה מיי. קרדיט: AFP



ממשרדה של מיי פורסם המכתב ששלחה לויליאמסון בו נכתב כי "בפגישתנו הערב הבאתי לך את המידע העדכני ביותר של החקירה אשר מספק ראיות משכנעות לכך שאתה אחראי לגילוי בלתי מורשה", אין גרסה אחרת של האירועים המסבירה את הדליפה הזאת".



מיי כתבה כי כל שאר חברי המועצה לביטחון לאומי שהיו מעורבים בפגישה המדוברת שהתרחשה ב-23 באפריל בנוגע לוואווי שיתפו פעולה באופן מלא בחקירת הדליפה, אך "התנהלותך לא הייתה זה לזו של האחרים".



ויליאמסון שלח בתגובה מכתב למיי. "אני מצטער שאת מרגישה שההדלפות האחרונות מהמועצה לביטחון לאומי מקורן במחלקה שלי", כתב, "אני מאמין בנחרצות שזה לא המקרה. אני מכחיש בתוקף שאני מעורב באופן כלשהו בהדלפה זאת ואני משוכנע שחקירה יסודית ורשמית הייתה מצדיקה את עמדתי".