התובע הכללי וויליאם בר לא יגיע לדיון בפני ועדת המשפט של הקונגרס, בנושא אופן הטיפול בדוח החקירה של החוקר המיוחד רוברט מולר, שבדק את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, כך נמסר מדוברת משרד המשפטים. היא מסרה שהדרישה העיקשת לכך שיופיע לפני הוועדה הייתה "לא ראויה". יו"ר הוועדה ג'רלד נדלר האשים אותו הלילה (חמישי) בפחדנות. הם הודיעו כי יוציאו זימון מיוחד, שייאלץ אותו להגיע ולהעיד". "הוא יכול לברוח אבל לא להסתתר", אמר הנציג הדמוקרטי בוועדה. 
"מאמין שהוא חושש להגיע ולהעיד, בהתחשב בכך שלא היה כנה בנושא", ציין יו"ר הוועדה, "במשרד המשפטים הודיעו כי לא יחשפו בפנינו את הדוח המלא, הכולל את החלקים שצונזרו מתוכו". הוא הוסיף: "אני אמשיך בדיונים כדי להגיע להסדר בנושא, שיאפשר לחשוף את המסמך המלא, אך לא לזמן רב". לדבריו, אם המו"מ בנושא לא יביא את המסמך, נבקש להאשים את בר בזילות בית המשפט. 
בר הגיע אתמול להעיד בפני ועדת המשפט של הסנאט. הוא שב והבהיר: "אחרי שבחנו את העובדות ואת התיאוריות המשפטיות שהוצגו בדוח, ובהתייעצות עם היועץ המשפטי ועורכי דין נוספים במשרד, סגני ואני הגענו למסקנה כי בהתאם לעקרונות התביעה הפדרלית, הראיות שגיבש התובע המיוחד לא מספיקות להאשים את הנשיא בעבירה של שיבוש הליכים". הוא הוסיף: "זה לא היה ראוי עבורי" (רק לשחרר את הדוח מבלי לקבל הכרעה לגבי התביעה).

הדמוקרטים מיהרו לתקוף את בר ולדרוש שיפרסם את המכתב של מולר, כאשר חלק מהסנאטורים דרשו את התפטרותו של שר המשפטים. "לכל מי שעדיין יש ספק, המכתב של מולר מראה שהתובע הכללי בר תמיד היה התעמולן הראשי של הנשיא טראמפ", צייץ הסנאטור כריס ואן הולן. "המכתב שלו הטעה את הקונגרס ואת הציבור. הוא צריך להתפטר מיד". 
כזכור, מחבר הדוח על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, התובע המיוחד רוברט מולר, הביע את תסכולו על האופן שבו התובע הכללי ושר המשפטים רוברט בר הציג את הממצאים, שבין השאר קבעו כי לא ניתן להפריך את החשד שהנשיא דונלד טראמפ פעל לשיבוש הליכי משפט. ב־24 במרץ, יומיים לאחר שקיבל ממולר את דוח החקירה, פרסם בר מכתב באורך ארבעה עמודים עם המסקנות העיקריות, שהמרכזיות שבהן היו שהחקירה לא הצליחה לקבוע כי חברים בקמפיין של טראמפ פעלו בתיאום עם רוסיה, ושהראיות לא הספיקו על מנת להאשים את טראמפ בעבירה פלילית של שיבוש הליכים. בעקבות זאת, חגג טראמפ את "הטיהור המוחלט" שלו.
כאשר פורסם הדוח המלא, התברר שמולר ציין כי "לא ניתן להגיע למסקנה" שלא בוצע פשע מצדו של הנשיא, וכי היו "ראיות לגבי הפעולות של הנשיא וכוונותיו, שמנעו מאיתנו לקבוע באופן חד־משמעי שלא בוצעה עבירה פלילית". הוא אף הפציר בקונגרס להמשיך את חקירת החשדות נגד הנשיא. 
ה"וושינגטון פוסט" וכלי תקשורת נוספים דיווחו ביום שלישי בלילה כי ב־27 במרץ שלח מולר מכתב לבר, ובו התלונן כי הסיכום של התובע הכללי "לא תפס לחלוטין את ההקשר, האופי והמהות" של הממצאים. "יש כעת בלבול ציבורי לגבי היבטים קריטיים של תוצאות החקירה", כתב. "זה עלול לערער את היעד המרכזי, שבגינו מינה משרד המשפטים את התובע המיוחד - להבטיח ביטחון ציבורי מלא בתוצאות החקירה". מולר אף ביקש מבר לפרסם את ההקדמות והתקצירים המנהלתיים של הדוח כדי "לספק תשובות לשאלות של הקונגרס והציבור על תוצאות החקירה".
דוברת משרד המשפטים, קרי קופק, אישרה שאכן התקבל מכתב ממולר, וכי השניים גם שוחחו בטלפון לאחר מכן. לדבריה, התובע המיוחד "הביע תסכול", אולם לא טען שהסיכום של בר "היה בלתי מדויק או מבלבל". "השניים הסכימו שיש להוציא את הדוח המלא לקונגרס עם צנזור של קטעים הכרחיים", אמרה. גורמים במשרד אמרו ל־CNN כי בשיחת הטלפון אמר בר למולר: "אנחנו חברים טובים כבר המון זמן, בוא נדבר על זה", אולם עדיין נותרו חילוקי דעות.