לקראת הסלמה בדרום אמריקה? נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו קורא לצבא ונצואלה "להגן על הבית" מפני תקיפה אמריקאית היום (שבת). מדורו, ששלטונו מוטל בספק לאחר הפגנות אלימות במדינה ולאחר שממשל טראמפ הכיר בטוען לכתר, חואן גואידו, כמנהיג הלגיטימי של המדינה הדרום אמריקאית. מדורו התבטא פומבית מספר פעמים והזהיר מפני מעורבות צבאית אמריקאית במצב הפוליטי הרגיש במדינה.

הנשיא מדורו קרא לצבא ונצואלה "להיות מוכן להגן על המדינה בנשק שלוף אם יום אחד האימפריה הצפון אמריקאית תעז לגעת בונצואלה, באדמה הקדושה", בנאום שנשא בבסיס צבאי במדינה בנוכחות אלפי חיילים וקצינים. 

חואן גואידו. צילום: רויטרס


אי היציבות הפוליטית בונצואלה הגיעה השבוע לנקודת רתיחה, כשמנהיג האופוזיציה שהכתיר את עצמו כמנהיג הלגיטימי של המדינה הדרום אמריקאית, חואן גואידו, קרא לתומכיו ל"מאמץ אחרון להדיח את מדורו" מתפקידו. גואידו, לצד בכיר נוסף באופוזיציה, לאופולדו לופז, קרא לצבא ונצואלה להצטרף למהפך השלטוני שהוא מוביל.

כזכור, בשבוע שעבר, ברקע החרפת המהומות בוונצואלה והמאבק בין המורדים לאנשי המשטר, התייצב הנשיא בפני הטלוויזיה המקומית וטען כי ניסיון ההפיכה נגדו נכשל. הוא האשים את "הכוחות האימפריאליסטיים" בניסיון להפיל את שלטונו ואמר ש"האופוזיציה הובסה".