ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מכין את הקרקע להתמודדות על ראשות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. בשלב ראשון שואף קושנר לחדור לקדמת הזירה הפוליטית הפנימית ולהשיג מעמד של פוליטיקאי מרכזי. 



הופעותיו של קושנר בציבור לאחרונה והתייחסותו לתוכנית השלום מיועדות יותר לקידום שאיפותיו הפוליטיות לטווח ארוך ולקידום חלומו לרשת את חמו בבית הלבן. הערכה זו עולה בשיחות עם דיפלומטים בכירים וגורמים מדיניים במטה האו"ם בניו יורק. לדברי דיפלומט אמריקאי, "עיתונאים ופרשנים ותיקים בוושינגטון שותפים להערכה על כוונת קושנר להתמודד לנשיאות ארה"ב".
 
קושנר נאם בסוף השבוע באירוע של מכון וושינגטון למזרח התיכון והתייחס לתוכנית השלום האמריקאית שגיבש וניסח. זו הייתה הפעם השנייה שקושנר מדבר על תוכנית השלום, לאחר שלפני כשבועיים נאם בוועידה של השבועון "טיים".
 

"ההופעות בציבור והחשיפה התקשורתית שהוא מקבל הן יותר מאמץ מצדו להשיג הכרה כפוליטיקאי רפובליקני המתאים וראוי לכהונת הנשיאות מאשר ניסיון לשווק את תוכנית השלום", טען סגן ראש משלחת של מדינה מערבית באו"ם. "קושנר מודע לקשיים הצפויים לתוכנית על ידי הצדדים המעורבים. הוא החליט לנצל את התוכנית כמנוף ליצור לעצמו מעמד בכיר בצמרת המפלגה הרפובליקנית. הוא מתכונן להתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות בשנת 2024, לאחר שתי תקופות כהונה של חמו טראמפ".
 
לדברי דיפלומטים, בשני הנאומים שנשא על תוכנית השלום "הוא דיבר הרבה ולא אמר כלום". הספקות לגבי סיכויי תוכנית השלום להתקבל גברו באחרונה  בצמרת הבית הלבן, בעקבות מידע שהסעודים מסתייגים מהתוכנית ואינם מתכוננים לממן את הסיוע לפלסטינים, שהוא חלק מרכזי בתוכנית של קושנר.
 
לקושנר קשרים הדוקים עם סעודים בכירים בריאד. להערכת דיפלומטים, הוא קיבל לאחרונה מה שהוגדר "רמזים גסים" על התנגדותם לתרום מיליארדי דולרים כסיוע כלכלי לפלסטינים. גם גורמים מקורבים לקושנר בירושלים דיווחו לו לאחרונה על ההתנגדות הגורפת לתוכנית השלום בקרב מנהיגי סיעות הימין הצפויים להיות שותפים לקואליציה שמקים נתניהו. "קושנר מתחיל להפנים שאפילו ההסכמה הישראלית לדון על התוכנית מתרחקת ומתפוגגת", אומרים דיפלומטים במרכז האו"ם.