אזהרה לאיראן: ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שני) כי ארצות הברית שולחת נושאת מטוסים למזרח התיכון "על מנת לשלוח מסר ברור לאיראן כי תקיפה נגד ארצות הברית או בעלות בריתה תיענה במפגן כוח חסר מעצורים". 
 
בולטון ציין כי ההחלטה מגיעה בתגובה להסלמה ולעליה במתח בין המדינות: "ארה"ב אינה מחפשת מלחמה עם המשטר האיראני, אך מוכנה להגיב לכל תוקפנות".

צילום: רויטרס
בתוך כך, נשיא ארצות הברית טראמפ, התייחס להסלמה האחרונה בדרום וכתב בחשבון הטוויטר: ‏"ושוב, ישראל מתמודדת עם מטח של התקפות טילים קטלניות על ידי ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלמי. אנחנו תומכים 100% בישראל שמגנה על אזרחיה. אנשי עזה, מעשי הטרור האלו נגד ישראל יביאו לכם רק עוד אומללות. תפסיקו את האלימות ותעבדו יחדיו כדי להשיג שלום - זה יכול לקרות".

לפני כשבועיים הודיע טראמפ, על כוונתו להחמיר את הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית, ולמנוע ממנה לייצא נפט למדינות שונות בעולם. המהלך האמריקאי האחרון הוא רק מהלך אחד בשורה של צעדים שביצע ממשל טראמפ במטרה להחליש את המשטר האיראני. בתגובה איימו במשמרות המהפכה לחסום לשיט את מצרי הורמוז. 

מספר ימים לאחר מכן, צילם מל"ט איראני נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי. על פי הדיווח, המל"ט טס בסמוך לנושאת המטוסים ולספינות נוספות בצי האמריקאי וצילם אותן. בנוסף לכך, פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית סרטון שנלקח לטענתם מגיחת הצילום, בו נראות ספינות הצי, בהן נושאת המטוסים, כשעליה מטוסי תקיפה מדגם F-18 ומטוסי ריגול.