ביום רביעי תמלא שנה ליציאת ארצות הברית מהסכם הגרעין, ובאותו יום צפויה הרפובליקה האסלאמית להודיע על צעדיה לגבי ההסכם. סוכנות הידיעות האיראנית ISNA מדווחת היום (שני) כי טהרן לא מתכוונת בשלב זה לסגת מההסכם לחלוטין, אלא תיסוג מחלק מהתחייבויותיה, כפי שנקבעו בהסכם. 

על פי הדיווח, גורם איראני אמר שהמשטר יציג צמצומים קטנים וכללים בחלק מהסעיפים בהסכם הגרעין. הנשיא חסן רוחאני צפוי להודיע על המהלך, שכבר דווח לאיחוד האירופי, שכזכור התנגד ליציאת ארה"ב מהסכם הגרעין. מדובר גם במסר לבריסל, שעליה לעמוד בהתחייבויות שלה לגבי מימוש ההסכם. 
הדיווח על הצעד האיראני מגיע על רקע האזהרה האמריקאית שנשלחה הלילה לאיראן, במסגרתה הודיע היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שארצות הברית שולחת נושאת מטוסים למזרח התיכון "על מנת לשלוח מסר ברור לאיראן כי תקיפה נגד ארצות הברית או בעלות בריתה תיענה במפגן כוח חסר מעצורים". בולטון ציין כי ההחלטה מגיעה בתגובה להסלמה ולעליה במתח בין המדינות: "ארה"ב אינה מחפשת מלחמה עם המשטר האיראני, אך מוכנה להגיב לכל תוקפנות".

לפני כשבועיים הודיע טראמפ על כוונתו להחמיר את הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית, ולמנוע ממנה לייצא נפט למדינות שונות בעולם. המהלך האמריקאי האחרון הוא רק מהלך אחד בשורה של צעדים שביצע ממשל טראמפ במטרה להחליש את המשטר האיראני. בתגובה איימו במשמרות המהפכה לחסום לשיט את מצרי הורמוז. 
מספר ימים לאחר מכן, צילם מל"ט איראני נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי. על פי הדיווח, המל"ט טס בסמוך לנושאת המטוסים ולספינות נוספות בצי האמריקאי וצילם אותן. בנוסף לכך, פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית סרטון שנלקח לטענתם מגיחת הצילום, בו נראות ספינות הצי, בהן נושאת המטוסים, כשעליה מטוסי תקיפה מדגם F-18 ומטוסי ריגול.