41 בני אדם נהרגו אתמול לאחר שמטוס הסוחוי סופרג'ט-100 של חברת איירופלוט הרוסית ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה, דקות ספורות לאחר שהמריא בדרכו לעיר מורמנסק. חלקו האחורי של המטוס בער עם הפגיעה במסלול ו-41 בני אדם, בהם שני ילדים, לא הצליחו לשרוד. 



הדייל מקסים מוסייב בן ה-22 סירב לעזוב את המטוס וסייע לעשרות נוסעים להיחלץ מהמטוס הבוער, אולם הוא לא הצליח לשרוד ונספה יחד איתם. גורמים שמעורים בפרטים סיפרו כי הוא שהה בחלק האחורי של המטוס ומיד עם העצירה על המסלול, הוא ניסה לפתוח את דלת החירום, אולם לא הצליח והחל לסייע לנוסעים להתקדם לעבר פתח החירום בדלת הקדמית. מוסייב המשיך במשימה עד שאיבד את ההכרה בשל הגזים הרעילים שנגרמו מהדליקה וכוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו.



מכריו של מוסייב סיפרו כי הוא תמיד ביקש לחבר את החיים שלו עם השמיים, למד להטיס מטוס וביצע צניחות. לדבריהם, הוא שאף תחילה לפתח קריירה צבאית, אולם בזמן שירותו הוא החליט לעבור לעבוד בתור דייל ושמח מאד כאשר התקבל לעבודה באיירופלוט, חברת הדגל של רוסיה.



ועדת החקירה הרשמית הודיעה כי נבחנים מספר גורמים אפשריים לאסון הקשה במטוס שנכנס לשירות לפני 12 חודשים בלבד, כולל בעיה טכנית, מזג אוויר סוער וכשירות לקויה של הטייסים. שתי הקופסאות השחורות של המטוס אותרו בזירה והרשויות ציינו כי אין כוונה בינתיים לקרקע מטוסים נוספים מהדגם שהתרסק.



התקשורת ברוסיה דיווחה כי הטייס דניס אבדומיקוב סיפר כי בעת שהם היו באוויר, היה לפתע "אור בהיר ורעש חזק" ולאחר מכן נפגעה התקשורת עם מגדל הבקרה בשל מכת ברק. בשל כך, הוא והקצין הראשון ניסו לבצע נחיתה ידנית וכאשר הם הגיעו לקרקע, הם פגעו במסלול מספר פעמים ונגרם נזק למכלי הדלק המלאים שעלו באש. "המהירות לא הייתה גבוהה, היא הייתה רגילה", טען. "פעלנו בהתאם למדריך הטיסה".



למרות דבריו של הקברניט, החקירה גם תתמקד בחשד שהטייסים הפרו את נהלי הבטיחות האווירית. "החוקרים יראיינו קרבנות, עדי ראייה, אנשי צוות בשדה התעופה ואת אנשי חברת התעופה, כמו גם אנשים שהיו אחראים להפעלת המטוס, ציינה דוברת ועדת החקירה, סבטלנה פטרנקו.



אתר פלייט-רדאר 24, שעוקב אחרי התעופה העולמית, ניתח את הרגעים הדרמטיים עד לנחיתה הקשה. לפי האתר, שמונה דקות לאחר ההמראה בשעה 18:03 בערב זוהתה בעיה ראשונה כאשר התקבלה הודעה על כשל במערכת התקשורת של המטוס. בשעה 18:25, הקוד של המטוס השתנה למצב חירום והוא נראה מסתובב במעגל פעמיים מעל מוסקבה לפני שביצע את נחיתת החירום בשעה 18:30 ועלה בלהבות.