גורמים רשמיים בארה"ב מסרו הערב (שלישי) לרשת CNN כי ישנו מידע מודיעיני המצביע על כוונה של איראן להעביר טילים בליסטיים לטווח קצר באמצעות כלי שיט במפרץ הפרסי.

לטענת הגורמים, מידע זה היה הסיבה להחלטת ארה"ב לשלוח נושאות מטוסים לאזור, והגביר את החשש שלאיראן ישנה יכולת לכוון טילים לעבר מטרות אמריקאיות.

כלי התקשורת ברפובליקה האסלאמית פרסמו מוקדם יותר כי במלאת שנה לפרישת ארה"ב מהסכם הגרעין, יודיעו בכירי המדינה על נסיגה מחלקים ממנו, לאחר שהמעצמות שמקיימות אותו לא הצליחו לתת מענה לפרישת ארה"ב.

גורם בכיר בצרפת התייחס לאפשרות זו, ואמר כי "אם איראן תפר את תנאי הסכם הגרעין, האיחוד האירופי ייאלץ להצטרף להצטרף לסנקציות המוטלות עליה. אמרנו לאיראן לא להפר את ההסכם, ואנו מקווים כי היא תקשיב".

בתוך כך, בכירים אמריקאים אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי צבא ארצות הברית ישלח ארבעה מפציצים כבדים למזרח התיכון. הבכירים אמרו כי כלי הטיס יהיו ככל הנראה מפציצי B-52. היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ון בולטון אמר ביום ראשון כי וושינגטון תשלח נושאת מטוסים נוספת בתגובה לאיומים מאיראן ועל מנת להראות שארה"ב תגיב ב"כוח חסר פשרות" לכל מתקפה.