"אזהרה מוקדמת": ב-2012 ועדה מיוחדת שהוקמה בבית המחוקקים הגרמני התכנסה על מנת לייצר דוח המסכם את תופעת האנטישמיות במדינה על כל צורותיה. סוכנות המודיעין העליונה בגרמניה כתבה את מה שמכונה כניתוח המעמיק ביותר של תופעת עליית האנטישמיות המוסלמית בקרב חוגים קיצוניים של עדת המאמינים במדינה.

המשרד הלאומי להגנת החוקה בגרמניה תיאר את התופעה בברושור בן 40 עמודים שהופץ ברחבי המדינה האירופית כעזר למחנכים, מדריכים, מורים, עובדים סוציאליים, שוטרים וכל מי שעובד באופן צמוד עם מהגרים מוסלמים או פליטים. תחת הכותרת "אנטישמיות באסלאם", הדוח הטרי מציג קפיצת מדרגה במונחים של תפיסת המשרד להגנת החוקה לטיפול ממוקד בנושא. אנגלה פליי, דוברת המשרד, אמרה לשירות הטלגרפי היהודי בראיון טלפוני כי הסוכנות אליה היא משתייכת מעולם לא פרסמה דוח ברמת דיוק כזו המסתמך על מידע אמפירי.

עוד אמרה פליי כי לא הייתה תגובה ציבורית מצד גורמים מוסלמים במדינה לדוח העוסק בבעיה הגואה, אבל כן הורידו אותו מרשת האינטרנט כ-1,439 פעמים מאז שהופץ. ב-2018, ממשלת גרמניה הציבה את פליקס קליין כממונה בלעדי להתמקדות בנושא עליו הופץ הדוח החדש. ב-2012, ועדה מיוחדת הקומה בבית המחוקקים בגרמניה כדי לדווח ולבקר מקרים אנטישמיים במדינה בכל הקטגוריות.

על פי סקרים, בין השנים 2010 ל-2016, מספר המוסלמים המתגורר בגרמניה עלה לקרוב ל-5 מיליון בני אדם, או לחילופין, כ-6% מהאוכלוסייה. עד לפני 2010, מספר המוסלמים במדינה האירופית עמד על 3.3 מיליון בני אדם, או 4.1% מהאוכלוסייה.

רוב המקרים האנטישמיים בגרמניה מגיעים מכיוון הפוליטי של הימין הקיצוני במדינה, או הארגונים המזוהים איתו. ב-2018, התרחשו ברחבי גרמניה 755 מקרים אנטישמיים, כ-670 מהם קשורים לימין הקיצוני במדינה, ו-25 לשנאת זרים. שנה לפני, היו 707 מקרים אנטישמיים, כשמתוכם 651 מקרים הקשורים לימין הקיצוני, ו-15 לשנאת זרים.

בהגדרתו לאנטישמיות, מתייחס הדוח גם לתופעת האנטי-ציונות, מכיוון שהיא "מכוונת להשמדתה המוחלטת של מדינת ישראל, ומגדירה באופן שגוי את הסכסוך הישראלי-פלסטיני כ'מלחמת השמדה' יהודית נגד העם הפלסטיני". הדוח עוד מציין כי אנטי-ציונים בגרמניה לרוב מציגים עמדה בה הם למעשה נגד ישראל, אך לא נגד יהודים. אך בהינתן כי "ישראל היא המדינה היהודית היחידה בעולם, והשמדתה יוביל באופן בלתי נמנע למותם והסתלקותם של מיליונים של יהודים, העמדה הזו היא לעיתים כיסוי למניעיה האמיתיים של האנטי-ציונות", מסכם הדוח.

לצד עוד נקודות, הדוח סוקר סטריאוטיפים אנטישמיים באסלאם הקיצוני, ורעיון הדחייה של רעיון המדינה היהודית על ידי ארגונים אסלאמיים. תחת רשימת הארגונים האסלאמיים הקיצוניים מופיעים ארגונים כמו האחים המוסלמים, חמאס וחזבאללה, לצד אחרים.

למרות העובדה שהציבור המוסלמי בגרמניה לא התייחס לפרסום הדוח, ארגון המוסלמים הליברליים פרסם לאחרונה דוח בן 178 עמודים שכותרתו "קיצוניות החוצה: האדרה, לא אנטישמיות". מטרתו של הפרויקט המוצג בדוח הוא "לשפוך אור על העבודה הנעשית לדיכוי התנהגויות אנטישמיות בקרב צעירים מוסלמים", על פי הארגון.