בעקבות הקריקטורה האנטישמית: 12 רבנים מרחבי ארצות הברית נפגשו עם המפיץ והעורך הראשי של העיתון האמריקאי ה"ניו יורק טיימס" בנוגע לפרסום הקריקטורה האנטישמית שהופצה במסגרת העיתון לאחרונה, ובנוגע לסיקור הכללי של ישראל בעיתון. הפגישה שנערכה אמש במשרדי העיתון במרכז מנהטן שבניו יורק נמשכה כשעה וחצי והייתה יוזמה של ארגון הרבנים של ני יורק. רבי יוסף פוטסניק, סגן יושב ראש הארגון אמר כי המפיץ והעורך הראשי של העיתון הניו יורקי "אחראי לבעייתיות" של הקריקטורה האנטישמית.

הקריקטורה, שפורסמה לפני כחודש בעמוד הדעות של הגרסה הבינלאומית של העיתון, הציגה את ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ככלב הנחייה של נשיא ארצות הברית העיוור, דונלד טראמפ. הנשיא האמריקאי נראה כאשר הוא חבוש כיפה, ועל קולרו של נתניהו הופיע מגן דוד. כזכור, הטיימס התנצל על פרסום הקריקטורה והוציא מכתב גינוי מטעם צוות העריכה של העיתון המגנה את ההחלטה לפרסם אותה.

"ניתנה האפשרות לכולם להביע את רגשותיהם", אמר פוטסניק על הפגישה עם עורכי העיתון. "כולם היו מאוד ישירים וכנים לגבי מה שהרגישו בעקבות הפרסום. הרגשתי שהתקיים דו שיח בריא וכנה, וזה מה שהיה נחוץ", הוסיף הרב. פוטסניק אמר כי רוב זמן הפגישה הוקדש לטובת דיון על הסיקור שמעניק העיתון הבינלאומי למדינת ישראל, שהרבה מאמינים שהוא שלילי. עוד הוא אמר כי המפיץ והעורך הראשי הביעו כבוד לעמדותיהם, וקיבלו אותן, ואף קבעו להיפגש שוב ולדון בנושאים אלו.

מעיתון הניו יורק טיימס סירבו להתייחס לפגישה.