ההחלטה האמריקאית לתגבר כוחות צבא במזרח התיכון מבוססת בחלקה על מידע מודיעיני לפיו המשטר האיראני הורה לשלוחיו לתקוף את הכוחות האמריקאים באזור, כך דווח הלילה (חמישי) ברשת NBC.
המודיעין מראה כי בכיר איראני דן בהפעלת ארגונים הנתמכים על ידי טהרן על מנת לפגוע באמריקאים, כך אמרו לרשת שלושה בכירים אמריקאים. בין האיומים הספציפיים שצבא ארה"ב עוקב אחריהם: ירי טילים על ידי ספינות איראניות קטנות במפרץ הפרסי, פיגועים בעיראק על ידי מיליציות שיעיות שאומנו על ידי איראן ופיגועים נגד ספינות אמריקאיות על ידי המורדים החות'ים בתימן.
בנוסף, כוחות ארה"ב הבחינו בתנועה של כוחות איראנים וכוחות הנתמכים על ידי טהרן במקומות שונים ברחבי האזור, מה שגרם למפקד פיקוד המרכז של הצבא האמריקאי, הגנרל פרנק מקנזי, להורות על תגבור הכוחות.

מורדים חות'ים בתימן. צילום: AFP
מורדים חות'ים בתימן. צילום: AFP

 
בכירים אמריקאים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס ביום שלישי כי צבא ארצות הברית ישלח ארבעה מפציצים כבדים למזרח התיכון. הבכירים אמרו כי כלי הטיס יהיו ככל הנראה מפציצי B-52.

היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ון בולטון אמר ביום ראשון כי וושינגטון תשלח נושאת מטוסים נוספת בתגובה לאיומים מאיראן ועל מנת להראות שארה"ב תגיב ב"כוח חסר פשרות" לכל מתקפה.  

כזכור, אתמול הודיעה איראן כי היא נסוגה מחלק ממחויבויותיה בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. טהרן הודיעה למדינות שעדיין חתומות על הסכם הגרעין, כי יש להן 60 יום על מנת לממש את ההתחייבויות שלהן בנושא בנקאות ונפט, ואיימו כי אם לא יעשו זאת, איראן לא תמשיך לעמוד במגבלות רמת העשרת האורניום, שעליהן הוסכם ב-2015, ובנוגע לשדרוג הכור באראק.

נשיא איראן, חסן רוחאני, הזהיר כי ביטול ההסכם מסוכן לאיראן ולשאר העולם, ואיים ב"תגובה קשה" אם דרישות מדינתו לא ייענו.  
 

נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי. צילום: רשתות ערביות
נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי. צילום: רשתות ערביות