מתיחות בשתי חזיתות: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) כי עימות צבאי עם איראן הוא "אפשרי", על רקע תגבור כוחות צבא אמריקאים במזרח התיכון ודיווח כי המשטר האיראני הורה לשלוחיו לבצע פיגועים נגד יעדים צבאיים אמריקאים באזור. בתוך כך, קוריאה הצפונית ביצעה שיגור טילים נוסף וארה"ב תפסה ספינה צפון קוריאנית שהפרה את הסנקציות. 
 
"יש בידינו מידע על האיומים שלהם ואנחנו חייבים ביטחון לארצנו ולמדינות נוספות", אמר טראמפ בבית הלבן. כשנשאל על ידי כתבים האם יש עימות צבאי עם טהרן אפשרי, השיב: "אני מניח שאפשר לומר זאת. האם זה לא כך תמיד? אני לא רוצה להגיד לא, אך אני מקווה שזה לא יקרה. יש לנו את אחת הספינות החזקות ביותר בעולם שם מחומשת היטב, ואנחנו לא רוצים להיות חייבים לעשות דבר".

ההחלטה האמריקאית לתגבר כוחות צבא במזרח התיכון מבוססת בחלקה על מידע מודיעיני לפיו המשטר האיראני הורה לשלוחיו לתקוף את הכוחות האמריקאים באזור, כך דווח הלילה ברשת NBC.
 
המודיעין מראה כי בכיר איראני דן בהפעלת ארגונים הנתמכים על ידי טהרן על מנת לפגוע באמריקאים, כך אמרו לרשת שלושה בכירים אמריקאים. בין האיומים הספציפיים שצבא ארה"ב עוקב אחריהם: ירי טילים על ידי ספינות איראניות קטנות במפרץ הפרסי, פיגועים בעיראק על ידי מיליציות שיעיות שאומנו על ידי איראן ופיגועים נגד ספינות אמריקאיות על ידי המורדים החות'ים בתימן.
 

בתוך כך, קוריאה הצפונית שיגרה היום שני טילים קצרי-טווח בניסוי שני שביצעה מזה שבוע. ארה"ב הודיעה כי תפסה ספינת משא צפון קוריאנית שהובילה פחם בהפרה של הסנקציות על המדינה המבודדת, על רק המתיחות הגואה בין שתי המדינות. 

תרגיל של צבא קוריאה הצפונית, ארכיון. צילום: רויטרס
תרגיל של צבא קוריאה הצפונית, ארכיון. צילום: רויטרס
 
הנשיא טראמפ אמר כי "איש אינו מרוצה" משיגורי הטילים של קוריאה הצפונית. "מערכת היחסים נמשכת. אני יודע שהם רוצים לשאת ולתת, הם מדברים על כך. אך אני לא חושב שהם מוכנים כרגע לנהל מו"מ", אמר טראמפ לכתבים.

קוריאה הדרומית אמרה כי השיגור היה ככל הנראה מחאה מצד פיונגיאנג על סירובו של טראמפ להקל את הסנקציות הכלכליות עליה. כזכור, פסגה שנייה בין טראמפ לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בחודש פברואר לא הצליחה להוביל להסכם על הדרישה האמריקאית לפירוק תוכנית הגרעין של פיונגיאנג ודרישתו של קים להקלת הסנקציות.