נשיא איראן חסן רוחאני קרא לאחדות בקרב הפלגים השונים במשטר האיראני אל מול הסנקציות האמריקאיות, שלדבריו עשויות להיות קשות יותר ממלחמת איראן-עיראק בשנות השמונים. "במהלך תקופת המלחמה (88-1980) לא היו לנו בעיות עם הבנקים, עם מכירת נפט או עם ייבוא וייצוא", אמר רוחאני לפעילים מפלגים שונים.



"הלחץ של האויב הוא חסר תקדים בהיסטוריה של המהפכה האסלאמית שלנו. אך אני לא מתייאש ומאמין שנוכל להתגבר על התנאים הקשים אם נתאחד", הוסיף הנשיא האיראני. 



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא ביום חמישי למנהיגי איראן לקיים שיחות עימו על פירוק תוכנית הגרעין שלהם ואמר כי הוא לא יכול לשלול עימות צבאי עם טהרן, על רקע תגבור כוחות צבא אמריקאים במזרח התיכון ודיווח כי המשטר האיראני הורה לשלוחיו לבצע פיגועים נגד יעדים צבאיים אמריקאים באזור. 

וושינגטון הגבירה את הלחץ הצבאי והכלכלי על איראן, והטילה סנקציות החודש שנועדו לעצור את ייצוא הנפט שלה. צבא ארצות הברית שלח ארבעה מפציצים כבדים למזרח התיכון וכן נושאת מטוסים נוספת בתגובה למידע מודיעיני לפיו בכיר במשטר האיראני הורה לארגונים שיעים לתקוף את הכוחות האמריקאים. 

 נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי. צילום: רשתות ערביות
נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי. צילום: רשתות ערביות

 
בכיר במשמרות המהפכה של איראן דחה ביום שישי את הצעת טראמפ לשיחות. "לא יתקיימו שיחות עם האמריקאים, והם לא יעזו לנקוט בפעולה צבאית נגדנו", אמר הבכיר, יאדוללה ג'וואני. "האומה שלנו לא סומכת על אמריקה". 
בנוסף, איש דת בכיר של המשטר האיראני איים כי הצי האמריקאי במפרץ "יושמד" בטיל אחד. "הצי שלהם שעולה מיליארד דולר יושמד בטיל אחד. אם הם ינסו כל צעד הם יספגו עשרות טילים מפני שאז הבכירים (במשטר) לא ינקטו עוד בזהירות ובמקום זאת הדברים יהיו בידיים של מנהיגנו האהוב אייתוללה עלי חמינאי", אמר חבר מועצת המומחים של איראן, אייתוללה טבטבאי-נג'אד.