איתות לטהרן: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובכירים במערכת הביטחון נפגשו בשבוע שעבר ודנו על תוכניות צבאיות למשבר עם איראן, כך דיווח הבוקר (שלישי) עיתון הניו יורק טיימס. על פי הדיווח, טראמפ נפגש עם בכירים במועצה לביטחון לאומי וממלא מקום שר ההגנה האמריקאי, פטריק שנהאן, הציג לנוכחים תוכניות עדכניות למקרה של התדרדרות נוספת במצב במזרח התיכון. בתוכניות הועלתה אפשרות של שליחת עד 120 אלף חיילים אמריקאים לאזור.

על פי הדיווח, את הפגישה יזם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ון בולטון, והתוכניות התייחסו לאפשרות של תקיפה איראנית נגד כוחות אמריקאים, או קידום פרוייקט הגרעין בטהרן. עם זאת, ולמרות האפשרות לתגבור כוחות מאסיבי באזור, הרעיון לפלישה צבאית לאיראן לא נידון, ועל פי הערכות הוא יצריך כוחות רבים מהרבה מהמוצעים בתוכניות שהוצגו.

הישיבה מהווה עוד חלק בהסלמה הנוכחית בין ארצות הברית לאיראן, שהחלה לפני כשנה - לאחר שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין והטילה סנקציות כלכליות כבדות על הרפובליקה האסלאמית, וזאת בשל פעילותה הצבאית של איראן במזרח התיכון. למרות המאמצים האירופאיים לשמר את ההסכם, האיראנים הודיעו בשבוע שעבר שהם מתכננים להפסיק להישמע לחלק מהסעיפים בהסכם תוך חודשיים, אלא אם האירופאים ימצאו דרך לפצותם על הנזקים הכלכליים שנובעים מהסנקציות. רק אתמול הועלו באש מספר מכליות באיחוד האמירויות, באירוע שארצות הברית מאמינה שאיראן אחראית אליו.