קרוב לחצי שנה אחרי שאנגרט קראמפ־קארנבאואר נבחרה לעמוד בראש האיחוד הנוצרי־דמוקרטי (CDU), מפלגת השלטון בגרמניה, מתגברות התהיות במדינה לגבי המועד שבו היא תוכל להיכנס ללשכת הקנצלרית במקומה של אנגלה מרקל, שכבר הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הבאות. 
 
קראמפ־קארנבאואר, לשעבר ראש ממשלת חבל סאר במערב המדינה ששימשה מזכ"ל המפלגה מאז פברואר אשתקד, נבחרה להנהיג את ה־CDU בדצמבר. הבחירות התקיימו לאחר שמרקל, שהובילה את המפלגה משנת 2000 ונבחרה לקנצלרית חמש שנים מאוחר יותר, החליטה לפרוש מההנהגה אחרי סדרה של כישלונות בבחירות בחלק ממדינות גרמניה ולאחר הקשיים בהרכבת הממשלה החדשה אחרי הבחירות ב־2017. 
 
אף שהבחירות הבאות צפויות להתקיים רק בשנת 2021, בשבועות האחרונים גברו ההערכות שקראמפ־קארנבאואר, שגם מכונה AKK, ראשי התיבות של שמה הארוך, תדרוש את פרישתה המוקדמת של הקנצלרית, וזאת על רקע הסקרים שהראו כי המפלגה יורדת מתחת ל־30 אחוזי תמיכה. לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית, קראמפ־קרנבאואר החליטה לכנס את ראשי המפלגה לדיון בלתי מתוכנן בתחילת החודש הבא, אחרי הבחירות לפרלמנט האירופי ב־26 במאי, ואז לבצע את מהלך "ההדחה" נגד מרקל.
 

השבוע הכחישה קראמפ־קארנבאואר בתוקף את הדיווחים. "הקנצלרית והממשלה נבחרו לכהונה מלאה, והאזרחים מצפים שתהיה התייחסות רצינית למחויבות שמגיעה עם הבחירות", אמרה. עם זאת, היא הודתה כי יש בעיה עם העובדה שמנהיגת המפלגה אינה יושבת בלשכת הקנצלרית: "מהרגע שבו המשרדים של הקנצלרית והמנהיגה מפוצלים, תמיד יהיה מקום לספקולציות לגבי האופן שבו עובד שיתוף הפעולה וכמה זמן זה יימשך. זה גם משפיע על המפלגה". 

 אנגלה מרקל. צילום: רויטרס
אנגלה מרקל. צילום: רויטרס
 
פרשנים בגרמניה מסבירים שלקראמפ־קארנבאואר "קרה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לפוליטיקאי בכיר: היא איבדה את המומנטום". בינואר האחרון, שבועות ספורים אחרי שנבחרה להנהגת CDU, עמדה התמיכה בה על 55%. אולם בסקר מסוף השבוע היא עמדה על 36% בלבד, ירידה של 3% לעומת המצב באפריל, בעוד שמרקל עדיין נהנית מתמיכה ציבורית של 55% עם עלייה של 2% מהחודש שעבר.
 
בשבוע שעבר, כאשר הנסיך צ'רלס ורעייתו קמילה ביקרו בגרמניה, היו שצחקו כי יורש העצר הבריטי וקראמפ־קארנבאואר צריכים לשוחח על הניסיון שלהם בהמתנה עד שיגיעו לתפקיד הבכיר ביותר. "הנסיך צ'רלס חגג את יום הולדתו ה־70 בנובמבר, ומאז גיל ארבע הוא ניצב במקום הראשון לכס המלוכה. מאז, התרחשו דברים רבים בחייו של הנסיך שהלהיבו רכילויות ומגזינים, ורק בנוגע לכתר לא התרחש כלום", נכתב במאמר תחת הכותרת: "האם AKK תהפוך לנסיך צ'רלס של השלטון?".
 

קראמפ־קארנבאואר עצמה לא התרגשה מההשוואות. "הדבר היחיד שבגללו אני מקנאת בנסיך צ'רלס הוא שהוא כבר סבא וגם אני הייתי רוצה שיהיו לי נכדים", אמרה כאם לשלושה ילדים בוגרים.