בשבדיה מדווחים כי החשוד בדקירת אשתו של מזכיר הקהילה היהודית בהלסינגבורג נעצר בדנמרק לאחר שחצה את הגבול בניסיון לברוח מהמדינה. הוא אמור להיות מוסגר בחזרה לשבדיה. היהודייה המקומית בת ה-60 נפצעה אתמול באורח אנוש לאחר שנדקרה מספר פעמים. בעקבות האירוע, כוחות משטרה ביצעו סיורים ברחובות, זירת הפשע נסגרה לעוברים ושבים, ושוטרים העוסקים בזיהוי פלילי הגיעו למקום. מהמשטרה נמסר כי התוקף הוא מוסלמי שזהותו ידועה למשטרה.



עד ראייה שנכח במקום בסמוך לאירוע, סיפר לכלי תקשורת שוודי כי "שמעתי אותה בוכה ומתחננת לעזרה לאחר התקיפה. היא דיברה באנגלית וזעקה: 'עזרו לי, עזרו לי'". "אנחנו מזועזעים עמוקות. מדובר באישה מאוד נחמדה שעברה אירוע טרגי", אמר שכנה של האישה הותקפה, אף הוא חבר בקהילה היהודית, לתקשורת השוודית. לדבריו, התקיפה אירעה כאשר המותקפת הייתה בדרכה לעבודה.

 
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לאירוע ואמר כי "שוב מוצאים עצמם יהודים באירופה בסכנה. הדקירה המזעזעת היום בהלסינבורג שבשוודיה היא תזכורת נוספת לכך שלא נוכל לסמוך על זיכרונות ההולכים ומטשטשים מתקופת השואה שישמרו על בטחון הקהילות היהודיות בעוד בתי הספר שלנו, בתי הכנסת, והמרכזים הקהילתיים הופכים למבצרים. אנו ניאבק באנטישמיות עד חרמה ולא נשתוק מול מקרים נוראיים אלה. מחשבותינו ותפילותינו עם הפצועה, משפחתה וקהילתה". 
 
סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר: "בזמן שתיירים רבים תושבי אירופה הגיעו לישראל השבוע כדי לקחת חלק באירועי האירוויזיון, ישנם אנשים שממשיכים להפיץ שנאה ואנטישמיות ברחבי אירופה. שוב אנו שומעים על מקרה קשה ומזעזע, הפעם בשוודיה, כלפי עובדת בקהילה היהודית בהלסינגבורג שהייתה בדרכה לעבודה. מדובר במקרה חמוד ביותר ועל הרשויות בשוודיה לדאוג לביטחון הקהילה היהודית במקום ולמנוע הישנות של מקרים כגון אלה. אני מברך את משטרת שוודיה שבחרה נכון להציב שוטרים לשמור על משרדי הקהילה עד שירגע המצב. כולי תקווה ששמירה כזו לא תהיה נצרכת עוד בעתיד. יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון בדיוק כמו התושבים אחרים במדינתם. די לטרור האנטישמי!".