המאבק על סוגיית ההפלות בארה"ב ממשיך לרתוח: הסנאט של אלבמה אישר ביום שלישי בלילה את הצעת החוק המחמירה ביותר, שקובעת כי מאסר עולם יוטל על רופאים שיבצעו הפלות, גם במקרה של אונס וגילוי עריות, וההצעה הועברה לאישור סופי של המושלת קיי אייבי.  הרפובליקנים במדינה הדרומית הבהירו כי המטרה היא להגיע לבית המשפט העליון על מנת להביא לביטול הפסיקה ההיסטורית שהתירה הפלות. 
ברוב של 25 תומכים מול שישה מתנגדים אישר הסנאט המדינתי, שבו יש רוב רפובליקני, את הצעה מספר 314 - החוק להגנה על חיי אדם - אשר אוסרת על הפלות באופן גורף למעט מקרים שבהם "הפלה הכרחית על מנת למנוע סיכון בריאותי משמעותי" לאישה. 
ניסיון של הדמוקרטים להכניס סעיף שיאפשר הפלות במקרה של אונס או גילוי עריות נדחה ברוב של 21 מתנגדים מול 11 תומכים. רופאים שיבצעו הפלות בתחומי המדינה צפויים לעונש של עד 99 שנות מאסר. 

ההצעה אושרה מוקדם יותר החודש גם בבית הנבחרים של אלבמה ברוב של 74 מול שלושה בלבד. במהלך הלילה (חמישי) המושלת חתמה כאמור על ההצעה, הצפויה להיכנס לתוקף בשנה הבאה. אייבי עצמה לא התייחסה בפומבי לחקיקה עד כה, ואם היא תאשר אותה, החוק החדש אמור להיכנס לתוקף בתוך חצי שנה ולהיות הנוקשה ביותר בארה"ב.
המתנגדים צפויים לערער לבית המשפט, אולם הרפובליקנים במדינה הבהירו כי המטרה שלהם היא להגיע עד לבית המשפט העליון בניסיון לנצל את הרוב השמרני הנוכחי כדי לשנות את פסיקת רו נגד ווייד משנת 1973 שהתירה את ההפלות ברחבי ארה"ב. 
"פסיקת רו נגד ווייד סיימה את חייהם של מיליוני ילדים", אמר הסנאטור הרפובליקני המדינתי קלייד צ'מבליס, שהוביל את החקיקה. "בעוד שאנחנו לא יכולים למחוק את הנזק שגרמו עשורים של תקדים משפטי תחת רו, להצעת החוק הזו יש הזדמנות להציל את חייהם של מיליוני ילדים שלא נולדו". 
תומכי הזכות להפלות לא הסתירו את זעמם ותסכולם מאישור הצעת החוק, ובמהלך הדיונים בסנאט נערכו הפגנות מול גבעת הקפיטול. "היום זה יום שחור עבור נשים באלבמה וברחבי המדינה", אמרה סטייסי פוק, נשיאת ארגון "הורות מתוכננת" בדרום־מזרח ארה"ב. "הפוליטיקאים באלבמה יחיו לעולם עם אות קלון על ההצבעה הזו ואנחנו נבטיח שכל אישה יודעת מי צריך לתת דין וחשבון".
הצעת החוק באלבמה מצטרפת להגברת החקיקה נגד הפלות בארה"ב, כאשר השנה אישרו ארבע מדינות את חוקי "פעימת הלב", אשר אוסרים על הפלה החל מהשבוע השישי להיריון, כאשר ניתן לזהות פעימות לב ראשונות של העובר, ומדינות נוספות שוקלות הצעות דומות.
בשל אישור החוק בג'ורג'יה בשבוע שעבר, קראה השחקנית אליסה מילאנו (סמנתה מ"מי הבוס") ל"שביתת מין" של נשים, בעוד שבמאים מובילים הודיעו כי לא יצלמו יותר במדינה.