נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יציג היום (חמישי) את תכנית ההגירה החדשה שלו, שתכלול נקיטה באמצעי ביטחון חדשים בגבול, ושינויים חדשים בדרישות הקשורות לרמות ההשכלה של המהגרים לארה"ב. "אני לא חושב שרוב המדיניות שולחות אלינו את הטובים ביותר, וזה מה שגורם לבעיות עצומות ולפשע", אמר הנשיא לכתבים בגבעת הקפיטול. 


ההצעה, כך לפי בכירים בממשל שצוטטו ב"ניו יורק טיימס", תעניק הזדמנויות והצעות עבודה למהגרים בעלי כישורים מסוימים, זאת בתנאי שיעברו מבחן הגירה, ורק אם רמת האנגלית שלהם תהיה טובה מספיק.

חתנו ויועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר, עסק בפיתוח התכנית, שתעמוד במרכז קמפיין הבחירות החדש של טראמפ, זאת לצד סטיבן מילר, יועצו הראשי של המנהיג האמריקאי. 

מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו. צילום: רויטרס
מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו. צילום: רויטרס

בכיר בבית הלבן הסביר כי לתכנית יש שש מטרות עיקריות, בהן "אבטחת הגבול באופן מלא", "הגנה על השכר האמריקאי", "משיכת ושמירת הטובים ביותר", "איחוד משפחות", "הכנסת עובדים לתעשיות המרכזיות", ולבסוף "שמירה על הערכים ההומניטריים שלנו כמדינה". 
 
נושא נוסף שצפוי לעמוד במרכז התכנית הוא עניין הגרין קארד - המאפשר למהגרים להפוך לתושבי קבע חוקיים. לפי הדיווח, נשיא ארה"ב צפוי לבטל את שיטת ההגרלות, המאפשר לזכות בגרין קארד.

לדברי הבכיר האמריקאי שצוטט ב"ניו יורק טיימס", בשלב הראשון, לדברי הבכיר האמריקאי, הרשויות האמריקאיות ימשיכו להנפיק את האשרות המדוברות, כאשר מספרם של אלו שזוכים לקבל גרין קארד לא יעלה על 1.1 מיליון בשנה, כפי שהיה עד כה. ואולם, רק שליש מהמהגרים יזכו להגר בזכות קשרים משפחתיים, כשלעומת זאת רוב המהגרים יהיו כאלה בעלי מיומנויות גבוהות ונדרשות.