מטייל ישראלי בן 33 נפטר היום (שישי) מפצעיו שלאחר שנפצע קשה במהלך טרק באזור הר געש בשמורת הטבע קונגיגיו בצ'ילה. ממשרד החוץ נמסר כי הצעיר נפל במהלך הטיול בשמורה המקומית ולא שרד את התאונה. הרופאים נאבקו על חייו מהרגע שחולץ. הודעה נמסרה למשפחתו. 



קונסול ישראל בצ’ילה שסייע במאמצי החילוץ בשטח והמחלקה לישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ פועלים להשבת המנוח ארצה.

יוחאי ליליאור, מפקד צוות החילוץ של חברת הביטוח הראל, מסר כי המטייל הישראלי נתקע, לאחר שנפצע, בשטח ההררי גבוה ומושלג בצ'ילה בטרק ב-Conguillío National Park והחל לטפס לעבר הר הגעש יאימה (Llaima) בתוואי שטח של גובה 3,200 מטר ובטמפרטורה נמוכה מאפס מעלות.
 
עוד הוסיף ליאור: "בשל סופות השלגים באזור, נתקע הישראלי, לאחר שנפצע במהלך הטרק והוא שידר אותות מצוקה באמצעות מכשיר הטלפון הלווייני שהיה ברשותו. מיד לאחר קבלת אותות המצוקה ניסה צוות החילוץ של הראל, ליצור קשר עם המטייל, אך ללא הצלחה. מאחר ולא היה מענה מצידו, ובשל תנאי השטח ותנאי מזג האוויר, הוחלט בחברת הראל, לשגר באופן מיידי צוות חילוץ מיוחד המגובה במסוק". 
 
"צוות החילוץ הרגלי שנשלח, עשה את דרכו בתנאי מזג אוויר קשים, סופות שלגים ודרכים חסומות. לאחר הליכה ארוכה נתקל הצוות בקיר שלג, במרחק אווירי של קילומטר וחצי מהנקודה שבה נשלחו קריאות המצוקה ולא יכול היה להמשיך ולהגיע למטייל. למרות זאת, המשיך הצוות ונע באזור הררי קשה, מושלג ובתנאי מזג אוויר קשים ביותר, שהקשו עוד יותר על התנועה. במקביל, יצא מסוק מיוחד, במטרה לנסות ולאתר את הבחור הישראלי, וזאת בשל החשש שהתעורר כי אם לא יימצא הוא עלול להיקבר תחת ערימות השלג הכבד שירד באזור. לאחר שעות של הליכה בתנאים קשים הוא נמצא במצב קשה ביותר ופונה על ידי צוות החילוץ". 

לפני כשבועיים, חיים בן ברוך בן ה-31 שנעלם במהלך שייט באיי סן בלאס בדרכו לקולומביה מפנמה, נמצא ללא רוח חיים לאחר חיפושים של למעלה מ-24 שעות. 

בחודש שעבר נמצאה גופתו של יניב אברהם בן ה-36, תושב מעלה אדומים שטייל בגרמניה, בבית המלון בברלין בו שהה. לטענת משפחתו של יניב, משטרת ברלין מצאה את גופתו מספר ימים לפני ההודעה על הימצאו והסתירה זאת מהם.