הפרלמנט הגרמני אישר היום (שישי) החלטת גינוי גורפת נגד ארגון ה-BDS, קמפיין החרם על ישראל. בכך, גרמניה הפכה למדינה המרכזית הראשונה באירופה, המגדירה את הארגון - אנטישמי. ההחלטה זכתה לתמיכה רחבה, הן מצד מפלגות השלטון ובהן האיחוד הנוצרי-הדמוקרטי והאיחוד הסוציליסטי-הדמוקרטי, והן  על ידי מפלגות האופוזיציה ובהן המפלגה החופשית הדמוקרטית, ומפלגת הירוקים.
ההחלטה קוראת למשרדי ממשלה וגופים ממשלתיים פדרליים לא לשתף פעולה בשום צורה עם אירועים המקדמים דה לגיטמציה וחרמות נגד ישראל ובנוסף היא מורה למשרדי הממשלה השונים לעצור כל מימון לארגונים המקדמים חרמות בתחומים שונים או פעולות של דה לגיטימציה נגד ישראל. כמו כן, היא מהווה קריאה ברורה נגד התופעה עצמה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה ואמר כי הוא "מברך את הבונדסטאג הגרמני על ההחלטה החשובה שמכירה בתנועת החרם על ישראל (BDS) כתנועה אנטישמית ומכריזה שאסור לממנה. בייחוד אני מעריך את הקריאה של הבונדסטאג שעל גרמניה להפסיק לממן ארגונים שפועלים נגד קיומה של מדינת ישראל". הוא הוסיף: "אני מקווה שההחלטה תביא לצעדים ממשיים, ואני קורא למדינות נוספות לאמץ חקיקה דומה".
במשרד לנושאים אסטרטגיים ציינו כי "אישור ההחלטה מציב את גרמניה שוב כמובילה באירופה במאבקה בתנועת החרם האנטישמית. רק לאחרונה, גורשה מגרמניה פעילת ה-BDS והטרוריסטית, רסמייה עודה שהוזמנה להרצות בברלין מטעם ארגון החרם סאמידון שהינו בעל קשרים עמוקים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין". עוד נמסר כי "עודה כיכבה בדו"ח מחבלים בחליפות של המשרד לנושאים אסטרטגיים, שחשף את קשרי הטרור של ארגוני החרם".

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן הסביר כי "החלטת הבונדסטאג נגד ארגוני ה-BDS היא צעד חשוב במלחמה נגד החרם והאנטישמיות החדשה ומוכיחה שפרצופה האמיתי של תנועת החרם נחשף. ברצוני להודות לידידי ישראל בבונדסטאג על עמידתם האיתנה לצד ישראל במאבק נגד אלה שחותרים תחת זכותה להתקיים ואני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי לנקוט במדיניות דומה".
שר החוץ ישראל כץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ״אנחנו מקדמים בברכה את החלטת הבונדסטאג, אשר התקבלה ברוב גדול, נגד תנועת ה-BDS. הפרלמנט הגרמני קבע כי מדובר בתנועה אנטישמית המקדמת חרם בלתי חוקי נגד ישראל. זהו צעד חשוב ואנו תקווה שגם מדינות אחרות באירופה תלכנה בדרך זו".
יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‫תודה לחברינו בבונדסטאג! ‫אחרי עבודה מאומצת מול הפרלמנט הגרמני, עברה עתה בבונדסטאג החלטה תקדימית המגדירה את הBDS ארגון אנטישמי. תודה גדולה לחברי נשיא הבונדסטאג וולפגנג שויבלה על העבודה המשותפת. ‬‫אנו מצפים להחלטות דומות בקרוב בפרלמנטים נוספים באירופה".
אולגה דויטש סגנית נשיא מכון המחקר NGO Monitor מסרה: "אנו מברכים את החלטתו החשובה של הפרלמנט הגרמני ושמחים שהוא מתייחס באופן ישיר להגדרת העבודה של האנטישמות ואף מתחייב להפסיק את המימון לארגונים ופרויקטים שמערערים על זכות קיומה של ישראל ו/או מקדמים את קמפיין ה-BDS - מימון שחקרנו וחשפנו רבות במשך השנים האחרונות. האתגר הבא הוא היישום של ההחלטה ואנחנו מצפים לשתף פעולה עם השחקנים הרלוונטיים בגרמניה על מנת להבטיח זאת".