הרשויות במדינת מסצ'וסטס הודיעו הלילה (שבת) כי שלוש שריפות שפרצו בשני בתי חב"ד ליד העיר בוסטון במהלך השבוע הוצתו במכוון. הרשויות חוקרות האם יש קשר בין האירועים ומתייחסות אליהן כאל פשעי שנאה. איש לא נפגע בתקריות. 

מרכז חב"ד בארלינגטון, בו מתגוררים הרב אבי בוקיאט ומשפחתו הוצת פעמיים, בשבת שעברה וביום חמישי. מרכז חב"ד בנידהאם, בו מתגוררים הרב מנדי קרינסקי ומשפחתו, הוצת גם הוא ביום חמישי.  



הרב בוקיאט אמר כי הוא המום שמישהו יצית בית ומקום תפילה אך אמר כי משפחתו לא תיסוג. "המסר שלנו הוא ותמיד היה דלתיים פתוחות", אמר. "אנחנו פותחים את דלתותינו בפני כולם - כל מי שרוצה ללמוד, כל מי שרוצה מעט רוחניות, יהדות בחייו. אנחנו נהיה שם בשבילו".



לחוקרי המשטרה יש סרטון ממצלמות אבטחה של אדם החשוד במעורבות במעשה. הצילומים מראים אדם הולך מזירת השריפה שפרצה בארלינגטון ביום חמישי. 

כזכור, אירוע ירי אנטישמי אירע בחודש שעבר בחגיגות סיום חג הפסח בבית הכנסת של חב"ד בעיירה פאווי שבפרברי סן דייגו שבקליפורניה. באירוע נרצחה לורי גילברט קיי בת ה-60. עוד שלושה בני אדם נפצעו באירוע, ביניהם רב בכיר בקהילת חב"ד שבעיר, ישראל גולדשטיין שנורה בידיו, וילדה כבת 8 שנפצעה מרסיס באורח קל.