סעודיה ומדינות נוספות במפרץ הסכימו לבקשת ארצות הברית לפריסה מחודשת של כוחות אמריקאים בשטחן על מנת להרתיע את איראן, כך דווח היום (שבת) בעיתון הסעודי ״א-שארק אל-אווסט״.
איראן מאיימת על נושאת המטוסים האמריקאית

על פי הדיווח, פריסת הכוחות באה כחלק מהסכם שיתוף הפעולה בין וושינגטון למדינות הערביות במפרץ, והיא תתבצע גם בים וגם ביבשה. מקור סעודי אמר לעיתון, היוצא בלונדון, כי ״ההסכמה באה כדי להרתיע את איראן מהסלמה צבאית, כולל תקיפת מטרות אמריקאיות על אדמותיהן או תקיפתן - ולא במטרה להיכנס למלחמה איתה". 

בתוך כך, איראן מאיימת, באמצעות סרטון שפורסם הלילה בסוכנות הידיעות פארס, בהשמדת נושאת המטוסים האמריקאית הנמצאת בדרכה למפרץ. בסרטון נאמר, כי "למרות שהפנטגון טוען, כי ביכולתו לתקוף 2000 מטרות, אך בפועל זה לא יהיה כך. האיראנים אומנו על סוג כזה של לחימה. האיראנים משתמשים באלפי סירות מהירות שמכונות ״פנתיל״. סירות אלה מסוגלות לשגר המון פצמ"רים לעבר המטרות, ומהוות חומת אש בפני המכ"מים וספינות המלחמה".

 נושאת מטוסים אמריקאית בדרכה למפרץ הפרסי. צילום: רויטרס
נושאת מטוסים אמריקאית בדרכה למפרץ הפרסי. צילום: רויטרס


מנהיג כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, נפגש עם ראשי מיליציות שיעיות בבגדאד והורה להם "להיערך למלחמה על ידי שליח", כך דווח הערב (חמישי) בגרדיאן. שני מקורות מודיעיניים אמרו לעיתון כי סולימאני זימן את המיליציות הנתמכות על ידי איראן לפני כשלושה שבועות על רקע המתיחות באזור. הצעד עורר אז חשש בארה"ב כי קיים איום ליעדים אמריקאים במזרח התיכון.  

כזכור, ארה"ב תגברה את כוחותיה במזרח התיכון, כולל נושאת מטוסים, מפציצים מסוג B52 וטילי פטריוט, בתגובה למידע מודיעיני לפיו המשטר האיראני הורה לשלוחיו לתקוף את הכוחות האמריקאים באזור.