תקיפה בסוריה: אל-מרסד הסורי לזכויות אדם דיווח אמש כי נשמעו שלושה פיצוצים באזור אל-כיסווה, בו נמצא מאגר טילים איראני ושל חיזבאללה הלבנוני וכן מערך ההגנה האווירי הסורי. על פי הדיווח, לא ברור עדיין אם הפיצוץ נובע מפגיעה במאגרי הטילים או מפגיעת מערך הטילים הסורי בטילים הישראלים. עוד דווח בלבנון כי במהלך התקיפה, הופל כטב"מ ישראלי בשטח סוריה.

מוקדם יותר הערב, דווח כי "מערכות ההגנה האוויריות בסוריה הפילו מטרות מכיוון ישראל". על פי הדיווחים, הטילים נצפו בשמי דמשק, ויעד התקיפה המדובר הוא בסיס איראני סמוך לבירה. בטלוויזיה הסורית נטען כי "מערך ההגנה האווירי תקף גופים מוארים שהגיעו מישראל - והפיל חלק מהם". בתקשורת הסורית פורסם כי היעדים הם שני בסיסים איראניים באזור דמשק.

לכתבה המלאה

"פשעי שנאה": שלוש שריפות הוצתו בבתי חב"ד ליד בוסטון
 
הרשויות במדינת מסצ'וסטס הודיעו הלילה (שבת) כי שלוש שריפות שפרצו בשני בתי חב"ד ליד העיר בוסטון במהלך השבוע הוצתו במכוון. הרשויות חוקרות האם יש קשר בין האירועים ומתייחסות אליהן כאל פשעי שנאה. איש לא נפגע בתקריות. 
 
מרכז חב"ד בארלינגטון, בו מתגוררים הרב אבי בוקיאט ומשפחתו הוצת פעמיים, בשבת שעברה וביום חמישי. מרכז חב"ד בנידהאם, בו מתגוררים הרב מנדי קרינסקי ומשפחתו, הוצת גם הוא ביום חמישי.   
 
הרב בוקיאט אמר כי הוא המום שמישהו יצית בית ומקום תפילה אך אמר כי משפחתו לא תיסוג. "המסר שלנו הוא ותמיד היה דלתיים פתוחות", אמר. "אנחנו פותחים את דלתותינו בפני כולם - כל מי שרוצה ללמוד, כל מי שרוצה מעט רוחניות, יהדות בחייו. אנחנו נהיה שם בשבילו".

לכתבה המלאה

בית הכנסת של קהילת חב"ד בפאווי, סן דייגו


דיווח: גורמים בליכוד הציעו לח"כ מכחול לבן את תיק העלייה והקליטה
 
מזה שבוע שגורמים בליכוד מנסים לשכנע את ח"כ גדי יברקן, מקום 33 ברשימת כחול לבן לכנסת מטעם מפלגת תל"ם, להצטרף לשורות מפלגת השלטון, כך דווח אמש ב"החדשות".

לדברי בכירים בכחול לבן, אף הוצע לח"כ יברקן את תיק העלייה והקליטה. כאמור מדובר בנושא הקרוב לליבו מעצם היותו יוצא אתיופיה, שהיה מיועד לישראל ביתנו. חבר הכנסת אמר לנציגי הליכוד שהוא מעריך את מפלגתם אבל לא יכול לחיות עם דרך ההתנהלות של הנהגתה, שלטענתו לא מוסרית.

לכתבה המלאה

גבי אשכנזי, יאיר לפיד, בני גנץ, משה יעלון. צילום: תומר נויברג, פלאש 90


"כדור להמתת חסד": האיראנים מאיימים בהשמדת נושאת המטוסים האמריקאית במפרץ
 
איראן מאיימת, באמצעות סרטון שפורסם הלילה בסוכנות הידיעות פארס, בהשמדת נושאת המטוסים האמריקאית הנמצאת בדרכה למפרץ. בסרטון נאמר, כי "למרות שהפנטגון טוען, כי ביכולתו לתקוף 2000 מטרות, אך בפועל זה לא יהיה כך. האיראנים אומנו על סוג כזה של לחימה. האיראנים משתמשים באלפי סירות מהירות שמכונות ״פנתיל״. סירות אלה מסוגלות לשגר המון פצמ"רים לעבר המטרות, ומהוות חומת אש בפני המכ"מים וספינות המלחמה".
 
על רקע אזעקה מהארץ, נאמר: "במלחמת 33 הימים (לבנון השנייה) הוכיחה כיפת הברזל הישראלית שאינה מסוגלת להתמודד עם פצצות המרגמה, כאשר המכ"מים לא היו מוסגלים לאתר או להשמיד את פצצות המרגמה". עוד נטען בסרטון בן השלוש וחצי דקות כי "הטווח של הפצמ"רים הוא ל-20 ק"מ, והיא תשוגר בצורה מטורפת לעבר המטרות".

לכתבה המלאה

רוחאני. צילום: רויטרס

"סעודיה ומדינות במפרץ הסכימו לפריסת כוחות ארה"ב להרתעת איראן"
 
סעודיה ומדינות נוספות במפרץ הסכימו לבקשת ארצות הברית לפריסה מחודשת של כוחות אמריקאים בשטחן על מנת להרתיע את איראן, כך דווח היום בעיתון הסעודי ״א-שארק אל-אווסט״.
 
על פי הדיווח, פריסת הכוחות באה כחלק מהסכם שיתוף הפעולה בין וושינגטון למדינות הערביות במפרץ, והיא תתבצע גם בים וגם ביבשה. מקור סעודי אמר לעיתון, היוצא בלונדון, כי ״ההסכמה באה כדי להרתיע את איראן מהסלמה צבאית, כולל תקיפת מטרות אמריקאיות על אדמותיהן או תקיפתן - ולא במטרה להיכנס למלחמה איתה". 
חיילים אמריקאים, צילום: רויטרס


"עוקבים בדאגה": תקלה גרמה לדליפת גז במפרץ חיפה
 
תלונות רבות של תושבים באזור מפרץ חיפה על מפגע ריח נרחב באזור התקבלו הלילה במוקד איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה. כונני האיגוד ואנשי המשרד להגנת הסביבה יצאו לאזור ומבדיקות שערכו עלתה דליפה של גז בצנרת שבין המפעלים של דור כימיקלים לבתי הזיקוק. "הצוותים מטפלים באיתור התקלה ובוחנים את השפעתו על איכות האוויר באזור. "כרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבי האזור", מיהרו להבהיר בשעות הבוקר של שבת המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערי מפרץ חיפה. 
 
צוותי המשרד והאיגוד יחד עם כיבוי והצלה (כב"ה), משטרת ישראל ועיריית חיפה, איתרו את מוקד דליפת הגז התעשייתי בצומת חלוצי התעשייה-יגאל ידין בעיר ואזור הצומת נסגר לתנועה בהנחיית הכוחות. מהבדיקות עלה כי הגז שדלף הוא גז תעשייתי הכבד מן האוויר, שדומה בתכונותיו לגפ"מ (גז בישול) ומכאן מפגע ריח הגז הקשה שהורגש היטב ברחבי האזור. 
 

דליפת גז במפרץ חיפה. צילום: המשרד להגנת הסביבה


"זה היה מטומטם": סגן רה"מ האוסטרי התפטר לאחר שהוקלט בשיחת שוחד
 
סגן קנצלר אוסטריה, היינץ-כריסטיאן שטראכה ממפלגת הימין הקיצוני "החירות" הודיע היום כי הוא מתפטר מתפקידו לאחר שסרטון מביך שלו פורסם בתקשורת הגרמנית. בסרטון נראה שטראכה נפגש עם אישה שהתחזתה לאחיינית של אוליגרך רוסי, ומבטיח חוזים ממשלתיים לחברה בתמורה לתמיכה פוליטית ופיננסית. 
 
על פי הדיווח, הסרטון צולם בשנת 2017, זמן קצר לפני הבחירות שהביאו את שטראכה לעמדת הכוח. "זה היה מטומטם, זה היה חסר אחריות ופשוט טעות", אמר שטראכה במסיבת עיתונאים, נאבק בדמעות בזמן שביקש מאשתו ומאחרים לסלוח לו. עם זאת, הוא טען כי לא עשה שום דבר בלתי חוקי וכי עושים לו "רצח פוליטי ממוקד". 

היינץ-כריסטיאן שטראכה. צילום: AFP