מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי, אמר היום (ראשון) כי ארצו "לא מעוניינת במלחמה", כך דווח בסוכנות הידיעות פארס. "ההבדל בינינו לבינם הוא שהם מפחדים ממלחמה ואין להם את הרצון לה", טען סלאמי.   
 
ביום רביעי אמר מפקד משמרות המהפכה כי איראן נמצאת "על סף עימות כולל עם האויב". הגנרל סלאמי, שמונה לתפקיד מפקד משמרות המהפכה בחודש שעבר, אמר כי מדובר ברגע המכריע ביותר בתולדות משטר האייתוללות. "הרגע הזה בהיסטוריה הוא המכריע ביותר בתולדות המהפכה האסלאמית, מפני שהאויב נכנס לשדה העימות איתנו בכל יכולת אפשרית", אמר סלאמי. 
 
בתוך כך, סעודיה קראה לישיבות דחופות של מועצת מדינות המפרץ ושל הליגה הערבית על מנת לדון במתיחות עם איראן באזור, כך דיווחה סוכנות הידיעות של הממלכה. המלך סלמאן הזמין את מנהיגי המפרץ ומדינות ערב לשתי ישיבות חירום בעיר מכה ב-30 במאי לדון "בתוקפנות ובתוצאותיה" באזור. שר החוץ הסעודי עאדל אל ג'ובייר אמר כי ארצו "לא רוצה מלחמה" עם טהרן אך מוכנה להגן על האינטרסים שלה.  

 המלך סלמאן. צילום: רויטרס
המלך סלמאן. צילום: רויטרס

 
כזכור, בעיתון הסעודי ״א-שארק אל-אווסט״ דווח אתמול כי סעודיה ומדינות נוספות במפרץ הסכימו לבקשת ארצות הברית לפריסה מחודשת של כוחות אמריקאים בשטחן על מנת להרתיע את איראן.
 
על פי הדיווח, פריסת הכוחות באה כחלק מהסכם שיתוף הפעולה בין וושינגטון למדינות הערביות במפרץ, והיא תתבצע גם בים וגם ביבשה. מקור סעודי אמר לעיתון, היוצא בלונדון, כי ״ההסכמה באה כדי להרתיע את איראן מהסלמה צבאית, כולל תקיפת מטרות אמריקאיות על אדמותיהן או תקיפתן - ולא במטרה להיכנס למלחמה איתה".