הטרור חוזר למצרים: מעל ל-12 בני אדם נפצעו היום (ראשון) בפיגוע שאירע סמוך לפירמידות שבמצרים. כך מדווחות הרשויות הביטחון במדינה. על פי הדיווח, מרבית הפצועים הם תיירים זרים. בשנים האחרונות הפכה מצרים חשופה לפיגועים, לאחר שכוחות של ארגון דאעש תפסו אחיזה בחצי האי סיני, ולמרות מאמצי כוחות הביטחון וצבא מצרים להילחם בכוחות אלה. משגרירות ישראל בקהיר נמסר כי הקונסול בודק מעורבות אזרחים ישראלים בפיגוע, וכי השגרירות תעדכן את כלי התקשורת בהתאם.



בין השאר תקפו בשנים האחרונות מחבלים כנסיות רבות של הקהילה הקופטית במדינה, מסגדים, אתרי תיירות, מפקדות משטרה ובסיסי צבא. בנוסף לכך, ב-2015, גורמי טרור הפילו מטוס נוסעים רוסי שהמריא מסיני בפיגוע בו נהרגו 224 נוסעים ואנשי צוות. גל הטרור פגע בתיירות המצרית, שהייתה מגורמי ההכנסה החשובים של המדינה, שנמצאת במשבר כלכלי גם כך. 



אמבולנסים מצרים אחרי פיגוע בסיני. צילום: רשתות הערביות
אמבולנסים מצרים אחרי פיגוע בסיני. צילום: רשתות הערביות



בשנים האחרונות מתמודד הצבא המצרי עם טרור של ארגון המדינה האיסלמית במדבר סיני, ( שם אחר מדאע"ש, אבל פועל בהשראת הארגון) לטובת מאבק זה שגובה מהצבא המצרי מחירים קשים, אישרו בישראל למצרים להכניס כוחות רבים מעבר להסכמי הפירוז בין המדינות. בדיווחים שונים בתקשורת הזרה עלה כי ישראל אף מסייעת למצרים במידע מודעיני כנגד הטרו בסיני ועלו גם טענות כי חיל האוויר הישראלי אף תקף מטרות של דאעש בסיני בשנים האחרונות.

 בדצמבר האחרון אירע פיגוע דומה למרגלות הפירמידות, בו נהרגו שלושה תיירים מוויטנאם ומדריך מקומי, ו-12 נוספים נפצעו. בתחילת חודש נובמבר באותה השנה נהרגו שבעה מבני העדה הנוצרית-קופטית ו-13 נפצעו לאחר שאש נפתחה לעבר האוטובוס בו הם נסעו בעמק הנילוס. על פי הארכיבישוף של מיניה, האוטובוס שהותקף היה בדרכו למנזר בצפון המדינה, כאשר חמושים פתחו לעברו אש. ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע.

לא מצליחים לראות את הסרטון? חווים תקלה? לחצו כאן למעבר לכתבה באתר המותאם