על רקע המתיחות הגוברת עם ארה"ב, דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, בהרוז קמאלונדי אומר היום (שני) לסוכנות הידיעות תסנים כי איראן הגבירה את העשרת האורניום ברמה נמוכה פי-4, זאת לאחר שטהרן הכריזה במהלך החודש על עצירת חלקים מהסכם הגרעין עם המעצמות. תחת ההסכם, לטהרן היה מותר להעשיר אורניום עד רמה של 300 ק"ג.

במסיבת עיתונאים הוסיף קמאלונדי, כי אין מדובר בעלייה בשיעור ההעשרה או הסרכזות. "איראן יכולה להגיע בקלות ל-190 אלף swu", אמר. "הכפלת ההעשרה ב-4 פעמים מהווה מסר לצד השני. נוכל להכפיל את הסרכזות באותו שיעור". לדבריו, סוכנות האנרגיה האטומית באיראן הודיעה לסבא"א שאין להם כוונה לסגת מהסכם הגרעין.
 
בתוך כך, דובר ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט האיראני, עלי נג'פי, הודיע כי ראשי הוועדה ייפגשו עם שגרירי האיחוד האירופי בשבוע הקרוב, כדי לדון בהסכם הגרעין. בין היתר צפויים להשתתף שגרירי בריטניה, צרפת, גרמניה ורוסיה. הצדדים ידונו באולטימטום 60 הימים של איראן לאיחוד.

אתמול דווקא ניסו בטהרן להנמיך את גובה הלהבות. מפקד משמרות המהפכה של איראן, גנרל חוסיין סלאמי, אמר אתמול כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה.
"האמריקאים מפחדים ממלחמה ואין להם רצון לצאת למלחמה", הדגיש סלאמי. "זהו אויב שמנסה להראות שהוא חזק, אך בפועל סובל מחולשה פנימית, כדרכם של כל הכוחות של השטן. הם מרגישים עייפות וייאוש ומחפשים דרך חזרה".
 

מפקד משמרות המהפכה טען עוד כי "התקרבות האויב לגבול של איראן היא הזדמנות למשמרות לצאת לפעולה אסטרטגית, מבצעית וטקטית. אויב כמו אמריקה יהיה תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו, כל עוד ארה"ב דוגלת במדיניות היהירות והשליטה".
 
בתוך כך, הסנאטור הרפובליקני מיט רומני העריך אתמול שלא תפרוץ מלחמה בין ארה"ב לבין איראן. בראיון לרשת CNN אמר מי שהיה מועמד לנשיאות ב־2012: "אני לא מאמין לרגע שהנשיא או ג'ון בולטון מעוניינים לצאת למלחמה. זה לא יקרה, אין אינטרס לעשות את זה". עם זאת, הוסיף רומני כי הוא מאמין שהאיום על האינטרסים האמריקאיים "אמיתי". "אנחנו נבטיח שהאיראנים יבינו שאם הם ינקטו פעולה נגד האנשים שלנו, נגד בנות הברית ונגד החברים שלנו, יהיו לכך השלכות וזה יהיה חמור הרבה יותר מכל פעולה ראשונית מצד איראן", הזהיר.
 
בתוך כך, הרשויות בעיראק דיווחו אתמול כי רקטות קטיושה נורו לעבר מתחם "האזור הירוק" בבגדאד, המתחם המבוצר aבו מצויים מוסדות השלטון העיראקיים בעיר והשגרירויות הבינלאומיות בעיראק, בהם גם השגרירות האמריקאית. לא ידוע על נפגעים באירוע.